آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

رایزنی بازرگانی ایران در کابل:

ما هیچ مشکل در قسمت بازرگانی با افغانستان نداریم

در هشتمین دور نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان که امروز چهارشنبه(۳۰دلو) در کابل برگزار شده است، محصولات صنعتی تولیدی دو کشور و همچنان کالاهای بازرگانی به نمایش گذاشته شده و برای مدت ۴ روز برای بازدید باز است.

گزارشگر: سید محمد حسین حسینی
هشتمین نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان در کابل برگزار شد. در این نمایشگاه محصولات تولیدی و کشاورزی دو کشور برای مدت ۴ روز به نمایشگاه گذاشته شده و برگزار کنندگان، آن را فرصتی می‌دانند برای معرفی و بازاریابی محصولات و کالاهای دو کشور.
به گزارش خبرگزاری دید، در هشتمین دور نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان که امروز چهارشنبه(۳۰دلو) در کابل برگزار شده است، محصولات صنعتی تولیدی دو کشور و همچنان کالاهای بازرگانی به نمایش گذاشته شده و برای مدت ۴ روز برای بازدید باز است.


محمد مهدی جوانمرد قصاب رایزن بازرگانی سفارت ایران در کابل به خبرگزاری دید گفت: ما هیچ مشکل در قسمت تجارت با افغانستان نداریم و همین اکنون هم می‌توانیم تمام محصولاتی را که افغانستان بتواند وارد ایران بکند، بخریم.
وی همچنان از محصولاتی که بازار خوب دارد و مورد استقبال مردم ایران است یاد کرده و از خشک بار و سنگ‌های معدنی افغانستان نام برد.
رایزن بازرگانی ایران در کابل گفت: ما آمده‌ایم تا تولیدات مشترک داشته باشیم و به کشورهای همسایه صادر کنیم تا بازارهای منطقه را داشته باشیم.
در همین حال، خالد استانکزی از برگزار کنندگان این نمایشگاه می‌گوید که تاسیس چنین نمایشگاه‌ها برای رشد بازرگانی میان کشورهای منطقه پر اهمیت بوده و بازرگانان و سرمایه‌گذاران در چنین نمایشگاه‌ها با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دو کشور آشنا می‌شوند.
او اما از ایران می‌خواهد که برای توسعه صادرات افغانستان سهولت‌های بیشتر را برای بازرگانان افغانستان فراهم کند.
مواد ساختمانی، سامان آلات برقی، صنایع دستی، لوازم بهداشتی، مواد خوراکی و برخی اقلام دیگر از کالاهایی است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
مراجعه کنندگان در این نمایشگاه می‌گویند که در این گونه نمایشگاه‌های با فرصت‌های جدید، کالاهای جدید و زمینه‌های گسترش تجارت شان آشنا خواهند شد.
گفتنی است که در جریان سال گذشته سطح تجارت میان ایران و افغانستان بیش از ۱٫۴ میلیارد دالر بوده و بیشتر این رقم مربوط می‌شود به واردات از ایران.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا