آخرین اخبارافغانستانسیاست

مجاهد: امریکا اجازه نمی‌دهد به رسمیت شناخته شویم

خبرگزاری دید: ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان می‌گوید که بزرگترین مانع به رسمیت شناخته شدن آن‌ها ایالات متحده امریکا است.


سخنگوی طا-لبان در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا سیاست‌های آن‌ها مانع به رسمیت شناختن‌شان شده و یا کشورهای خارجی در این باره دخیل هستند، امریکا را بزرگترین مانع برای به رسمیت شناخته شدن حکومت خود دانست.
مجاهد که به خبرنگاران از طریق شبکه‌‌های اجتماعی پاسخ می‌داد، تصریح کرد: تا جایی که به رسمیت شناختن از سوی کشورهای خارجی مطرح است، فکر می‌کنم امریکا بزرگترین مانع است.
وی افزود: امریکا به دیگر کشورها اجازه نمی‌دهد در مسیر به رسمیت شناختن ما حرکت کنند و خود نیز در این زمینه گامی برنداشته است.
سخنگوی طا-لبان در ادامه تأکید کرد، حکومت ما «همه شرایط» را برای به رسمیت شناختن دیپلماتیک خود در سطح بین‌المللی برآورده کرده است.
مجاهد اضافه کرد که همه کشورها، از جمله امریکا، باید بدانند که تعامل سیاسی با طا-لبان به نفع همه است و به کشورهای جهان این امکان را می‌دهد تا به طور رسمی درباره «ناراحتی‌های» خود با طا-لبان صحبت کنند.
هفته گذشته «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین برای افغانستان با اظهار اینکه چشم‌انداز به‌رسمیت شناختن طا-لبان وجود دارد، تصریح کرده بود که مسکو بدون توجه به نظر امریکا یا دیگر کشورها درباره به‌ رسمیت شناختن طا-لبان تصمیم خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا