آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثپاکستانجنگحقوق بشرخبر های مهممنطقه

مجاهد: ۸ نفر در حملات هوایی پاکستان جان باختند

خبرگزاری دید: ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست با تایید حملات هوایی پاکستان بر ولایت‌های پکتیکا و خوست گفته که در این حملات ۸ نفر کشته شده‌اند. وی افزود که در پکتیکا ۶ تن ۳ زن و ۳ کودک جان باخته و یک خانه ویران شده و در خوست یک خانه ویران شده و ۲ زن جان باخته است.


مجاهد در بیانیه‌ای امروز دوشنبه(۲۸ حوت) اعلام کرد که حدود ساعت ۳ شب گذشته(۲۷ حوت) طیاره‌های پاکستان در منطقه لمنه ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و در منطقه افغان دوبی ولسوالی سپیری ولایت خوست مردم عادی را بمباران کردند.
وی گفت: که در پکتیکا ۶ تن ۳ زن و ۳ کودک جان باخته و یک خانه ویران شده و در خوست یک خانه ویران شده و ۲ زن جان باخته است.
به گفته وی، فردی موسوم به عبدالله شاه که طرف پاکستانی ادعای نشانه گرفتن آن را دارند در پاکستان است، موضوع دیگر این‌که در منطقه مذکور در دو طرف مرز یک قوم زندگی می‌کنند که رفت و آمد روزانه و خویشاوندی دارند.
سخنگوی حکومت سرپرست به شدیدترین الفاظ از این حمله انتقاد کرده و اقدام ناسنجیده را تجاوز به حریم افغانستان دانسته است.
ذبیح‌الله مجاهد افزود؛ به هیچ کس اجازه تجاوز به خاک افغانستان را نمی‌دهد.
او در ادامه گفت: مردم پاکستان و حکومت ملکی تازه، نباید اجازه دهند که چند تن از جنرالان ارتش با این رفتارهای بی‌باکانه مانند بیست سال گذشته برای منافع جهت‌های دیگر به سیاست‌های غلط خود ادامه دهند و رابطه دو کشور مسلمان را خراب کنند.
او تاکید کرده که پاکستان نباید عدم کنترل واقعات، ناتوانی و مسئولیت مشکلات را بر دوش افغانستان بیاندازد چرا که این واقعات نتایج بدی می‌تواند داشته باشد که کنترل آن در اختیار پاکستان نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا