آخرین اخبارافغانستانسیاست

محکومیت هتک حرمت قرآن در سویدن از سوی طا-لبان

خبرگزاری دید: وزارت خارجه با نشر اعلامیه‌ای به هتک حرمت قرآن در سویدن واکنش نشان داده و آن را محکوم کرد.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه‌ طا-لبان امروز پنج‌شنبه( ۸ سرطان) در رشته‌توییتی نوشته است که اجازه دادن مقام‌های سویدنی و حمایت آن‌ها از این اقدام «به بهانه‌ آزادی بیان» را شدیداً محکوم می‌کنیم.

بلخی اجازه دادن به این اقدام در یکی از «روزهای مقدس اسلام» را جریحه‌دار کردن احساسات دو میلیارد مسلمان توسط مقام‌های سویدن عنوان کرده است.

او در ادامه نوشته است: «ما از همه دولت‌ها و سازمان‌های مسلمان، به‌ویژه سازمان همکاری اسلامی، می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را در پاسخ به این گونه اقدامات نفرت‌انگیز در سراسر جهان انجام دهند».

اخیراً پولیس سویدن اعلام کرد مجوز اعتراضی را صادر کرده که سازمان‌دهنده آن قصد دارد چهارشنبه هفته جاری در آغاز تعطیلات سه روزه عید قربان مسلمانان، خارج از مسجد اصلی استکهلم به قرآن کریم اهانت و آن را بسوزاند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چراغ سبز برای هتک حرمت قرآن دو هفته بعد از آن داده شده که دادگاه استیناف تصمیم پولیس را در رد مجوز دو تجمع مردود خواند. پولیس دلیل تصمیم رد چنین تظاهراتی را نگرانی‌های امنیتی بعد از اهانت به قرآن در مقابل سفارت ترکیه در جنوری که هفته‌ها اعتراضات، تحریم کالاهای سویدنی و تداوم مخالفت ترکیه با عضویت سویدن در ناتو را در پی داشت، عنوان کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا