آخرین اخباراجتماعافغانستان

مراسم عزاداری محرم در تمام تکیه‌خانه‌ها و مساجد بدون محدودیت برگزار می‌شود

خبرگزاری دید: ولایت کابل ضمن اعلام این که در تمام تکایا و مساجد شهر کابل مراسم عزاداری محرم برگزار می‌شود، گفته که امنیت این مراسم به گونه کامل تامین خواهد شد.

مقام ولایت کابل با تأکید بر این که مراسم محرم مانند گذشته در تمامی تکیه‌‎خانه‌ها و مساجد برگزار می‌شود نسبت به تبلیغات منفی برخی رسانه‌های مغرض برای ایجاد تفرقه هشدار داد.

در بیانیه‌‌ای که دفتر والی کابل منتشر کرده، آمده است که علمای شیعه با توجه به مشکلات امنیتی برخی مساجد و تکیه گاه‌ها تصمیم گرفتند که مراسم ایام محرم را در مساجدی برگزار کنند که امنیت آنها به صورت کامل تامین شده است.

طا-لبان با بیان اینکه افغانستان خانه مشترک تمام مردم افغانستان است، خاطر نشان کردند که مردم شهر کابل نباید تحت تاثیر تبلیغات منفی و مسموم برخی رسانه‌ها قرار بگیرند و امارات اسلامی امنیت تمام شهروندان را تامین خواهد کرد.

در پایان این اطلاعیه از تمام شهروندان کابل خواسته شده تا برای تامین امنیت ایام محرم با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

پیش از نیز ذبیح الله مجاهد سخنگوی طا-لبان گفته بود که نیروهای امنیتی برای تامین امنیت مراسم محرم شب و روز تلاش می‌کنند تا شهروندان در یک فضا امن این مراسم را برگزار کنند.

وی افزود: « نیروهای امنیتی امارت اسلامی برای تامین امنیت محرم برنامه‌‌ای را در حال تدوین هستند که همانند سال گذشته شاهد برگزاری بدون حادثه این ایام در افغانستان باشیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا