آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانحقوق بشررسانه‌هاسیاست

مرکز خبرنگاران خواستار رهایی سه خبرنگار درخوست شد

خبرگزاری دید: مرکز خبرنگاران افغانستان با تایید بازداشت سه خبرنگار محلی در خوست، خواستار رهایی آن‌ها از بند شد.

مرکز خبرنگاران افغانستان امروز چهارشنبه (۵ ثور) خواستار رهایی بی قید و شرط این خبرنگاران شده است.

این مرکز گفته که اسماعیل سعادت خبرنگار رادیو ناز، وحید‌الله معصوم خبرنگار رادیو اقراء و احسان‌الله تسل خبرنگار رادیو «ولس غگ» صبح روز دوشنبه (۳ ثور)، پس از احضار از سوی ریاست امر به معروف بازداشت شده‌اند.

این مرکز به نقل از منابع محلی نوشت: «ریاست امر به معروف و نهی از منکر مدیران این سه رادیو را به بهانه شرکت در یک نشست مشترک دعوت کرده بود اما در نبود مدیران رادیوها، سه خبرنگار به نمایندگی از آن‌ها به جلسه رفته بودند».

مرکز خبرنگاران افغانستان می‌گوید به این سه خبرنگار گفته شده است که به دلیل تخلف از دستور منع پخش موسیقی و ممنوع بودن تماس با شنوندگان زن، به محکمه معرفی خواهند شد.

مرکز خبرنگاران افغانستان می‌گوید طا-لبان بدون نام بردن از خبرنگاران، بازداشت برخی کارمندان رسانه‌ای به دلیل نشر موسیقی و تماس تیلفونی با شوندگان زن را تایید کرده است.

براساس خبرنامه این مرکز، ریاست امر به معروف در پیامی در گروه مشترک این ریاست با خبرنگاران گفته است که این خبرنگاران به زندان محکوم شده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان این قدام را «غیرقانونی» دانسته و از مداخله در امور رسانه‌‌ها و افزایش محدودیت‌های کاری بر آن‌ها ابراز نگرانی کرد.

طا-لبان پیش از این نشر موسیقی را در رسانه‌های دیداری و شنیداری ممنوع کرده بودند اما ممنوعیت تماس تیلفونی دختران و زنان با رسانه‌ها در ماه حوت سال ۱۴۰۲ به دستور فرمانده امنیه خوست اجرایی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا