آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجنگجهانخبر های مهم

مسکو: آمریکا برای رسیدن به اهداف خود درافغانستان، از گروه‌های تروریستی استفاده می‌کند

خبرگزاری دید: نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه می گوید: افغانستان یکی ازحلقه‌های زنجیره ماجراجویی‌های بی پایان ژئوپلیتیکی غرب است. آمریکا برای رسیدن به اهدافش در افغانستان، تلاش می کند از گروه‌های تروریستی استفاده نماید.

نیکلای پاتروشف درنشست دبیران شورای امنیت در بیشکک درباره مسائل افغانستان گفته است: در حال حاضر بیش از ۲۰ سازمان تروریستی در افغانستان فعالیت می کنند که بیش از ۲۳ هزار شبه نظامی عضویت این گروه ها را دارند.

پاتروشف با اشاره به اینکه مسئولیت اصلی وضعیت دشوار کنونی در افغانستان باید بر عهده ایالات متحده و متحدانش باشد

افزود: “علاوه بر تلاش‌های غرب برای افزایش حضورش در افغانستان، آمریکا برای رسیدن به اهدافش تلاش می کند از گروه های تروریستی استفاده نماید.

پاتروشف تصریح نموده است: “افغانستان یکی از حلقه‌های زنجیره ماجراجویی‌های بی پایان ژئوپلیتیکی غرب است. مسئولیت اصلی وضعیت دشوار کنونی در افغانستان باید بر عهده ایالات متحده و متحدانش باشد.”

وی گفته است ، واشنگتن در طول ۲۰ سال حضور خود در آنجا هیچ کاری برای بهبود وضعیت انجام نداده است و افزود: “غرب با کنار گذاشتن مقدار زیادی سلاح در حین عقب نشینی، بمب ساعتی کار گذاشت.”

پاتروشف ابراز نموده : “امروز از این سلاح‌ها برای تشدید جنگ بین گروه های بین الافغانی استفاده می شود، در بازار سیاه فروخته می شود و در کشورهای ثالث به دست تروریست‌ها می افتد.”

نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای منطقه درباره‌ افغانستان روز جمعه ۲۷ دلو در بیشکک برگزار شد. در این نشست عالی‌ترین مقام‌های امنیت ملی کشورهای منطقه شامل  ایران، روسیه، چین، هند، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان حضور پیدا کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا