آخرین اخباراسلایدشوبرگزیدهجنگجهانخبر های مهم

مصر، اسرائیل را به تعلیق توافق صلح قاهره با تل آویو تهدید کرد

خبرگزاری دید؛ وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که مقامات مصری این پیام را به اسرائیل انتقال داده اند که هرگونه عملیات قابل توجه اسرائیل در رفح می‌تواند به تعلیق توافقنامه صلح بین دو کشور منجر شود.

 

تحولات اخیر در امتداد مرز اسرائیل و غزه نگرانی‌هایی را در قاهره برانگیخته است، زیرا مصر در مورد اقدامات احتمالی در شهر رفح هشدار جدی به اسرائیل داده است.

وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که مقامات مصری این پیام را به اسرائیل انتقال داده اند که هرگونه عملیات قابل توجه اسرائیل در رفح می‌تواند به تعلیق توافقنامه صلح بین دو کشور منجر شود.

به گفته منابعی در قاهره، مصر از احتمال ورود گسترده فلسطینی‌ها به خاک خود در صورت حمله اسرائیل به رفح عمیقا نگران است. چنین اتفاقی یا اشغال رفح توسط نیرو‌های ارتش  اسرائیل می‌تواند باعث تعلیق توافق صلح شود.

در واکنش به تشدید تنش ها، مصر حضور خود را در امتداد مرز با غزه تقویت کرده است.   رویترز گزارش می‌دهد که مصر در هفته‌های اخیر تقریباً ۴۰ تانک و خودروی زرهی را در شمال شرقی سینا مستقر کرده است تا موقعیت خود را در امتداد مرز تحکیم کند.   علاوه بر این، مصر اقدامات زیربنایی قابل توجهی را انجام داده است، از جمله ساخت یک دیوار بتنی با حصار سیمی، با هدف ایمن سازی مرز و جلوگیری از عبور غیرمجاز.

وال استریت ژورنال همچنین خاطرنشان می‌کند که یک هیئت مصری برای گفتگو با مقامات اسرائیلی در مورد وضعیت رفح وارد تل آویو شده است.

رفح جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه و هم مرز با مصر است و بیش از نیمی از جمعیت دو میلیون نفری غزه به این شهر و مناطق اطراف آن پناه آورده‌اند. نهادهای ناظر بر جنگ هم هشدار داده‌اند که آوارگان فلسطینی در این شهر در شرایط وخیمی زندگی‌شان را می‌گذرانند.

 کاخ سفید به اسرائیل هشدار داده که حمله نظامی بدون برنامه به شهر رفح در جنوب غزه به «فاجعه» می‌انجامد.

موضع آمریکا پس از آن بیان شد که نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد به ارتش دستور داده است که برای عملیات گسترده در رفح آماده شود.

مصر اولین کشور عرب بود که در سال ۱۹۷۸- پس از چندین جنگ با اسرائیل صلح کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا