آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

معاون سخنگوی جمعیت: خبر برکناری والی بلخ شایعه است


در واکنش به خبر برکناری عطا محمد نور والی ولایت بلخ، ذبیح‌الله فطرت، معاون سخنگوی حزب جمعیت اسلامی در صحبت با خبرگزاری دید، می‌گوید، خبر برکناری آقای نور از سِمت مقام ولایت بلخ فقط یک شایعه و کذب محض و تلاشی در جهت انحراف اذهان عامه است.
به گزارش خبرگزاری دید، به تازگی خبرگزاری رصد خبری را منتشر کرده است مبنی بر این که عطا محمد نور، والی ولایت بلخ طی فرمانی از سوی ریاست‏جمهوری از وظفیه‌اش سبک‌دوش شده است.
از سویی هم، یک فعال سیاسی در بلخ در صحبت با خبرگزاری دید، می‏گوید، عطا محمد نور، والی ولایت بلخ به یک قدرت در سیاست افغانستان تبدیل شده است و به گفته این فعال سیاسی برکناری آقای نور از آدرس مقام ولایت بلخ امر آسانی نیست.
عطا محمد نور، والی ولایت بلخ و رییس اجرایی شورای حزب جمعیت اسلامی در تازه‌ترین سفراش به ولایت هرات در غرب کشور، خواستار منحل‌شدن کمیسیون مستقل انتخابات شده‌است و حکومت مرکزی را به فساد گسترده متهم کرده‌است.
عطا محمد نور، والی ولایت بلخ از اعضای برجسته ایتلاف برای نجات افغانستان است و از مخالفین سرسخت حکومت مرکزی.
در همین حال، داکتر نجیب پیکان، یکی از فعالان مدنی در بلخ می‏گوید، حکومت وحدت ملی بر اساس یک توافق‌نامه سیاسی شکل گرفته است و یک طرف این توافق عطا محمد نور، والی ولایت بلخ است و روی همین دلیل حکومت مرکزی نمی‌تواند در مورد برکناری عطا محمد نور، از سِمت مقام ولایت بلخ تصمیم بگیرد.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا