آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

مقامات بلندپایه حکومت سرپرست وارد مزارشریف شدند

خبرگزاری دید: شماری از مقام‌های بلندپایه حکومت سرپرست به شمول ملا برادر معاون اقتصادی رییس وزیران وارد شهر مزارشریف شده‌اند.

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی و ملا عبدالسلام حنفی معاون اداری رییس وزیران، ملا یعقوب مجاهد و سراج الدین حقانی سرپرست وزرای دفاع و داخله از جمله این مقام‌ها هستند که صبح امروز چهارشنبه(۱۹ میزان) به مزارشریف وارد شده‌اند.

گفته می‌شود که هدف از سفر دسته جمعی آن‌ها به مزارشریف افتتاح فاز اول کانال قوش‌تپه و آغاز به کار احداث فاز دوم این کانال است.

رسانه‌های زیر کنترول حکومت سرپرست خبر داده‌اند که تا لحظات دیگر مراسم بهره‌برداری فاز اول و افتتاح فاز دوم کانال قوش‌تیپه آغاز می‌شود.

شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم، نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت و شیر محمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه نیز در این جمع حضور دارند.

گفتنی است که احداث کانال قوش‌تپه برای آبیاری زمین‌های بایر کشاورزی در شمال کشور که از رود آمو منشعب می‌شود، نگرانی کشورهای آسیای میانه را در پی داشته است.

شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبیکستان اخیراً با ابراز نگرانی از احداث این کانال گفته که حفر کانال قوش‌تپه نظام آبی کشورهای شمال رود آمو را کاملا تغییر خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا