آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

مقاومت اسلامی طلسم استکبار و استعمار را شکسته است

همزمان با فرا رسیدن ۲۳ اسد روز بین‌المللی مقاومت اسلامی در خاور میانه، شماری از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای می‌گویند که کشورهای اسلامی باید با الگو گیری از مقاومت اسلامی علیه کشورهای اشغال‌گر متحد شوند.

شماری از خبرنگاران در افغانستان می‌گویند که کشورهای اسلامی باید با الگو گیری از مقاومت اسلامی در خاور میانه علیه اشغال‌گران در سراسر جهان اسلام مبارزه کنند.

رحمت‌الله سخاوروز مدیر مسئول یکی از رسانه‌ها در کابل به خبرگزاری دید، می‌گوید که مقاومت اسلامی در امر مبارزه علیه اشغال فلسطین از سوی اسرائیل همواره تلاش کرده و میدان دار بوده است.

آقای سخاورز افزود که کشورهای منطقه باید در راستای ختم اشغال در کشورهای اسلامی باهمدیگر همکاری کنند و کشورهایی که مثل افغانستان به تازگی از زیر یوغ اشغال بیرون آمده‌اند آنها را در تامین ثبات کمک کنند.

وی همچنان گفت که پروژه استعمار کشورهای اسلامی در خاورمیانه همواره از سوی غرب به عنوان یک اولویت مطرح بوده است به همین دلیل امریکا با پوشش مبارزه با تروریزم به افغانستان و همچنان به عراق حمله کرد تا بتواند حوزه نفوذ شان را در این منطقه گسترش دهد.

از سوی دیگر، مصطفی شهریار خبرنگار در کابل می‌گوید مقاومتت اسلامی تنها جریانی است که علیه اشغال فلسطین اقدامات عملی انجام داده است.

آقای شهریار همچنان افزود که کشورهای اسلامی باید منافع وحدت اسلامی را بر منافع ملی شان ارجحیت بدهند و زیر یک چتر واحد علیه اشغال‌گران در جهان اسلام مبارزه کنند.

وی افزود که در این مبارزه افراد و گروه‌ها نمی‌توانند در برابر کشورهای غربی دوام آورد بلکه این وظیفه دولت‌های اسلامی است که یا از طریق دیپلماسی و یا مقابله به مثل در برابر اشغال‌گران موضع بگیرند.

شهریار افزود که هویت کشورهای اسلامی و مسلمانان دفاع در برابر تهاجم‌های متخاصمین است و کشورهای اسلامی باید در محوریت اسلام جمع شده و متحد شوند.

از سویی هم مهدی انصاری یکی از خبرنگاران دیگر در کابل می‌گوید که نامگذاری ۲۳ اسد به عنوان روز بین‌المللی مقاومت اسلامی در خاور میانه یا روز جهانی قدس در جهان اسلام بسیار مهم و با ارزش است.

آقای انصاری افزود که کشورهای اسلامی و دولت‌ها باید موضع مشخصی علیه تهاجم‌های کشورهای غربی اتخاذ کنند.

وی می‌گوید که در خصوص مبارزه با اشغالگران، کشورهایی که به لحاظ نظامی امکانات مجهز ندارند و از نگاه اقتصادی آسیب پذیر هستند نمی‌توانند نقش اساسی در این مبارزه داشته باشند، ولی دولت‌های قدرتمند اسلامی می‌‌توانند علیه این موضوع در سراسر کشورهای اسلامی متحد شوند.

۲۳ اسد به عنوان روز بین‌المللی مقاومت اسلامی علیه استکبار جهانی در خاورمیانه شناخته می‌شود و ادای دینی است به دهه‌های مبارزه و مقاومت علیه اشغال فلسطین و زورگویی قدرت‌های غربی.

نویسنده

رسول شهزاد- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا