آخرین اخبارافغانستان

علمای حوزه غرب:

ملت که اتحاد داشته باشد شکست نمی‌خورد

 

برخی از شخصیت‌های مطرح ولایت هرات، در غرب کشور در رابطه با اوضاع اخیر امنیتی حوزه غرب، واکنش‌های داشته و خواهان شناسایی چهره‌های افراطی و سرزنش آنان شدند.

به گزارش خبرگزاری دید، شیخ موسی رضایی، رییس شورای علمای شیعه، در حوزه غرب که یکی از زخمیان رویداد انفجار مسجد جامع بزرگ است، از دولت می‌خواهد در قسمت تامین امنیت تلاش جدی داشته باشد.

وی می‌گوید، دولت و هم پیمانان خارجی‌اش نباید در مقابل تروریستان حرکت انفعالی داشته باشد، بلکه باید حرکت تهاجمی را پیش گیرند.

آقای رضایی، همچنان تاکید می‌کند دولت افغانستان باید منابع مادی دشمن را مورد تهدید قرار دهد تا دیگر فعالیت نتواند.

این عالم دین، در ادامه پیشنهاد می‌کند باید با دایر شدن برنامه‌های فرهنگی و سمینارها، تعریفی درستی از دشمن در بین مردم صورت گیرد و جای برای فعالیت آنان باقی نماند.

به گفته او، چهره‌های افراطی در بین علمای شیعه و سنی وجود دارد، علمای افراطی باید شناسایی شده و مورد بیزاری قرار گیرند.

رییس شورای علمای شیعه، هرات‌یان را به وحدت دعوت کرده و ایستادن شهروندان شیعه و سنی هرات را در مسجد جوادیه، در صف یک نماز جماعت مورد تحسین قرار داد.

در همین حال مولوی خداداد صالح، عضو شورای علما در حوزه غرب کشور، از علمای دین می‌خواهد که در قسمت تامین وحدت بین دو فرقه سخت تلاش کنند.

وی ابراز می‌دارد که شیعه و سنی، در اصول اختلاف به هم ندارد و برخی تفاوت‌ها در فروعات هست که نمی‌تواند مانع وحدت ما شود.

به گفته او، ملت که اتحاد داشته باشد شکست نمی‌خورد.

از سویی هم قاری احمدعلی غوردروازی، رهبر حزب‌الله افغانستان، نیز مردم را توصیه به وحدت کرده و می‌گوید جنگ از شرق به شمال و غرب کشور سوق داده شده است.

آقای غوردروازی، در ادامه دولت ضعیف می‌خواند اما با این حال مردم را تشویق به حمایت از دولت می‌کند.

مولوی مصئون، عضو شورای اخوت اسلامی، با ابراز این‌که پنجاه درصد آیات قرآنکریم در باب وحدت آمده است مردم را به وحدت دعوت کرد.

وی تروریست را دست پرورده‌ای بیگانگان و دشمنان اسلام خواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا