آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ملل متحد: ایران به تعهدات خود دربرجام پابند بوده

دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش خود از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ به شورای امنیت اعلام کرد که ایران به تعهدات خود در برجام پابند بوده و در عین حال از ایران خواست تا درباره برنامه موشکی خود به نگرانی‌های بین‌المللی توجه کند.
اشاره او به خواسته‌هایی است که در ضمیمه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت آمده و از ایران می‌خواهد که برنامه موشک‌های بالستیک خود را متوقف کند.
گزارش آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد را در روز چهارشنبه رزمری دی‌کارلو، معاون سیاسی‌اش، در شورای امنیت خواند.
در این گزارش اشاره شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتومی برای دوازدهمین بار پابندی ایران را به تعهداتش در قبال برجام تایید کرده است.
در همین بخش آمده که ایران حتی داوطلبانه بنا به پروتکل الحاقی اجازه بازدید از مراکز دیگر را هم به بازرسان آژانس داده است.
بنا به برجام، توافق هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی این کشور می‌بایست با محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای خود و اجازه نظارت بر آن، از نگرانی غربی‌ها کاسته و در ازای آن از تحریم‌هایش کاسته شود.
ماه پیش، امریکا از برجام خارج شد و گفت که تحریم‌ها را علیه ایران از سر خواهد گرفت. دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا معتقد است که برجام توافق خوبی نیست، برای اینکه در آن مسائل دیگر مثل حضور نظامی ایران در کشورهای منطقه و صادرات سلاح مطرح نشده است.
در گزارش دبیر کل سازمان ملل، خروج امریکا از برجام ذکر شده و آمده که دبیر کل از بابت این اتفاق متاسف است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا