آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

ملل متحد کرسی نمایندگی دایمی افغانستان را به طا-لبان نداد

خبرگزاری دید: تصمیم کمیته اعتبارنامه‌های سازمان ملل برای به تعویق انداختن سرنوشت کرسی دایمی افغانستان در این سازمان از سوی مجمع عمومی تصویب شد.

تصمیم کمیته اعتبارنامه‌های سازمان ملل متحد بعد از ظهر روز گذشته با صدور قطع‌نامه‌ای در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد.

کمیته اعتبارنامه‌های سازمان ملل دو مکاتبه مختلف در مورد نمایندگی دایمی افغانستان، یکی در ماه اگست از آدرس نصیر احمد فایق کاردار نمایندگی دایمی افغانستان در ملل متحد و دیگری در ماه سپتمبر از سوی وزارت خارجه حکومت سرپرست دریافت کرده است.

در تصمیم‌گیری نهایی مجمع عمومی ملل متحد آمده است: ریاست مجمع پیشنهاد کرده است که کمیته اعتبارنامه‌ها، ارزیابی خود را در مورد اعتبارنامه‌های میانمار و افغانستان برای آینده به تعویق بیندازد.

از اگست ٢٠٢١ به اینسو، این سومین بار است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصمیم‌گیری برای دادن کرسی نمایندگی دایمی افغانستان را به طا-لبان به تعویق می‌اندازد.

در این مدت نصیر احمد فایق کاردار نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد امور نمایندگی دایمی را سرپرستی کرده و به نمایندگی از افغانستان در جلسات شرکت می‌کند.

فایق در مورد این تصمیم ملل متحد به رسانه‌ها گفته است: ‘تا زمانی‌که طا-لبان به خواست‌های مردم افغانستان و جامعه بین‌المللی در راستای احترام و رعایت حقوق تمام شهروندان افغانستان به ویژه زنان و دختران و ایجاد اداره فراگیر مبتنی بر اراده مردم و حاکمیت قانون تمکین نکنند، به رسمیت شناخته نخواهند شد.

به تعویق افتادن تصمیم در مورد نمایندگی دایمی افغانستان و میانمار در ملل متحد، به این مفهوم است که نمایندگان فعلی این کشورها می‌توانند در جای شان ابقا شده و به کار ادامه دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا