آخرین اخبارجهانسیاست

مک‌کال: گزارش وزارت خارجه فقط بخش کوچکی از اسناد غیرمحرمانه افغانستان است

خبرگزاری دید: پس از آنکه وزارت خارجه امریکا به درخواست کانگرس گزارشی در مورد خروج از افغانستان نشر کرد، رییس کمیته روابط خارجی کانگرس آن را بخش کوچکی از گزارش پسا-اقدام دانست.

مایکل مک‌کال رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کانگرس بیانیه زیر را در مورد ناامیدی‌اش از عملکرد وزارت امور خارجه امریکا و محتوای اسناد منتشر شده مربوط به بررسی پس از اقدام (AAR) منتشر کرد.

این گزارش در پاسخ به نامه ۲۵ اپریل ۲۰۲۳ کمیته روابط خارجی است که از وزارت خارجه خواسته شده بود نسخه طبقه‌بندی ناشده AAR را ظرف ۶۰ روز منتشر کند.

در بیانیه کمیته روابط خارجی آمده است: در ۲۵ اپریل، من از وزارت امور خارجه خواستم تا بررسی پس از اقدام خود را در مورد افغانستان ظرف ۶۰ روز از حالت طبقه‌بندی خارج کند. این وزارتخانه نتوانست آن درخواست را برآورده کند، در عوض تنها بخش کوچکی از آن سند را منتشر کرد – یعنی ۲۴ صفحه از ۸۷ صفحه – و روایتی را که بخش اعظم گزارش را تشکیل می‌دهد کاملاً حذف کرد.

بیانه این کمیته افزوده است: دلیلی وجود ندارد که نسخه‌ای از گزارش کامل محرمانه ارایه نشود، زیرا بیشتر آن با علامت «حساس اما طبقه‌بندی نشده» یا «غیرمحرمانه» نشانه‌گذاری شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا