آخرین اخبارجهانسیاست

ناتو: طالبان باید به حقوق بشر احترام بگذارند

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو می‌گوید که جهان اوضاع افغانستان را زیر نظر دارد و طالبان را به تعهدات شان متعهد نگه می‌دارد. آن‌ها باید به حقوق بشر احترام بگذارند.


به گزارش خبرگزاری دید، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در مقاله‌ای به مناسبت بیستمین سالگرد ۱۱ سپتمبر گفته است که طالبان باید از تبدل شدن افغانستان به پناه‌گاه امن تروریستان جلوگیری کنند، به حقوق بشر احترام بگذارند و از خروج مصئون کسانی که خواهان ترک این کشور هستند، اطمینان بدهند.
استولتنبرگ در باره ماموریت ناتو در افغانستان نوشته است: ماموریت ناتو تنزل القاعده و جلوگیری از تبدیل‌شدن افغانستان به عنوان سکوی اقدام تروریستانی بود که به ما حمله می‌کردند. از ۱۱ سپتمبر بدینسو، هیچ حمله تروریستی علیه سرزمین‌های ما از افغانستان سازماندهی نشد.
به گفته دبیر کل ناتو، جهان افغانستان را زیر نظر دارد و آن‌هایی را که در قدرت هستند به تعهدات شان متعهد نگه می‌دارد.
وی افزود: آن‌ها (طالبان) باید از پناه‌گاه امن تروریستان جلوگیری کنند، به حقوق بشر احترام بگذارند و از عبور مصئون کسانی که به دنبال آن هستند و دسترسی بشردوستانه اطمینان بدهند.
استولتنبرگ در ادامه بیان داشته است: رویدادهای چند هفته گذشته برای افغان‌ها یک تراژیدی بود و برای همه ما که از آن‌ها حمایت می‌کنیم، دلخراش است.
او می‌گوید که افغانستان آخرین بحرانی نخواهد بود که امریکای شمالی و اروپا باید از طریق ناتو با هم همکاری کنند.
گفتنی است که دبیر کل ناتو پیش از این نیز رهبران سیاسی افغانستان را مقصر فروپاشی نظام جمهوری در افغانستان دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا