آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات در باره نشست دوحه

نادیده‌گرفتن هر یک از طرف‌های درگیر به منزله شکست روندهای موجود خواهد بود

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در پیوند به نشست آینده سازمان ملل متحد در باره افغانستان، بر حضور تمام جناح‌ها و جریان‌های درگیر در قضیه افغانستان تاکید کرد.

این شورا روز سه‌شنبه(۱۰ دلو) با نشر اعلامیه‌ای موضع خود را در قبال نشست آینده دوحه در باره افغانستان بیان کرده است.

در اعلامیه آمده: بر اساس بند چهارم قطعنامه شماره ۲۷۲۱ نشست ۲۹ دسامبر سال ۲۰۲۳ شورای امنیت ملل متحد، این سازمان متعهد است تا در مشوره با تمام جوانب ذیدخل در قضیه افغانستان به شمول جامعه مدنی، جناح‌های سیاسی، کشورهای منطقه و جامعه جهانی، نماینده ویژه را انتخاب کرده و بر اساس ارزش‌های مندرج در منشور ملل متحد راه حل مناسب برای برون‌رفت افغانستان از وضعیت کنونی جستجو کند.

اعلامه افزوده که به رغم قطعنامه شورای امنیت، تاکنون با طرف‌های سیاسی مشوره لازم صورت نگرفته است.

اعلامیه: «اما براساس اطلاعات رسیده و با توجه به ادعای گروه طالبان مبنی بردعوت از آنان برای شرکت در این نشست، به نظر می‌رسد که علی‌الرغم اعلان تاریخ اجلاس دوحه تا کنون مشوره‌های لازم و کامل با جریان‌های موثر سیاسی افغانستان صورت نگرفته است».

این شورا نسبت به آنچه که عدم اجماع و انسجام ملی و بین‌المللی در باره افغانستان خوانده، هشدار داده و ابراز نگرانی کرده است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در اعلامیه خود بر این موضوع تاکید کرده که باید در نشست دوحه تمام طرف‌های موثر اشتراک داده باشند.

اعلامیه نوشته: از این رو شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان یک‌بار دیگر اعلام می‌دارد که برای حل بحران افغانستان فعالیت منسجم و هماهنگ با محوریت سازمان ملل متحد و با حضور همه جوانب درگیر در قضیه افغانستان باید آغاز گردد.

شورای مقاومت ملی هشدار داده که «با توجه به تجربیات گذشته هرگونه کمبود و نادیده‌گرفتن هر یک از طرف‌های درگیر به منزله شکست روندهای موجود و طولانی شدن بحران افغانستان خواهد بود».

گفتنی است که اواخر ماه جاری خورشیدی، سازمان ملل متحد نشستی را به منظور بحث در باره افغانستان در دوحه میزبانی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا