آخرین اخبارجهانسیاست

ناروی بر جدایی ناپذیری غزه از فلسطین تاکید کرد

خبرگزاری دید: وزارت خارجه ناروی تاکید کرده که اشغال مستمر اراضی فلسطینی توسط رژیم اسراییل برای بیش از نیم قرن نقض قوانین بین‌المللی است و غزه بخشی جدایی ناپذیر از خاک فلسطین به شمار می‌رود.

کریستین جرول مدیر کل دپارتمنت حقوقی وزارت امور خارجه ناروی در جریان جلسات دادرسی دادگاه بین‌المللی دادگستری که در آن عواقب حقوقی اقدامات اسراییل در اراضی اشغالی فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت، با یادآوری قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه «غزه بخشی جدایی ناپذیر از خاک فلسطین است»، تاکید کرد اشغال مستمر اراضی فلسطینی توسط اسراییل برای بیش از نیم قرن نقض قوانین بین‌المللی است.

وی گفت: اشغال فلسطین در فلسطین از سال ۱۹۶۷ ادامه دارد. این شامل استفاده مداوم، بی رویه و نامتناسب از زور و سایر موارد نقض در نوار غزه و همچنین شهرک سازی غیرقانونی در قدس شرقی و کرانه باختری است.

وی خاطرنشان کرد که تخریب، جابجایی اجباری و خشونت شهرک نشینان علیه مردم فلسطین «عناصر اشغالگری اسراییل» است.

وی تصریح کرد: «این گونه اقدامات با حقوق اساسی بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین در تضاد است».

وی توضیح داد که شهرک سازی‌های اسراییل در کرانه باختری و قدس شرقی مانع اصلی راه حل و صلح در منطقه است.

این دیپلمات نارویجی به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل که غزه را «بخشی جدا نشدنی» از سرزمین های فلسطینی می داند، اشاره کرد.

وی تاکید کرد که «اشغالگری اسراییل که بیش از نیم قرن ادامه دارد، با قوانین بین‌المللی در تضاد است».

روز جمعه پنجمین روز استماع دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی اقدامات اسراییل در اراضی اشغالی فلسطین به درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به درخواست هایی از نامیبیا، ناروی، سلطنت عمان، پاکستان، اندونیزیا، قطر، بریتانیا، اسلوونی، سودان، سویس، سوریه و تونس برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا