آخرین اخبارافغانستانسیاست

سید حفیظالله هاشمی:

نامزدان فریب جعل کاران را نخورند

سید حفیظالله هاشمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات بعد از ظهر امروز شنبه(۵عقرب) دریک نشست خبری درکابل گفت: ما در تلاش هستیم تا آرای پاک از ناپاک جدا شود.


سید حفیظالله هاشمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات بعد از ظهر امروز شنبه(۵عقرب) دریک نشست خبری درکابل گفت: ما در تلاش هستیم تا آرای پاک از ناپاک جدا شود.
به گزارش خبرگزاری دید، سید حفیطالله هاشمی گفت: یک تعداد افراد از آدرس کمیسیون نزد نامزدان مراجعه کرده درخواست پول می‌کنند.
آقای هاشمی افزود: فریب چنین اشخاص را نخورده درصورت برخورد با چنین اشخاص فوراً آن‌ها را گرفتار کرده و تسلیم نیروهای امنیتی و کشفی نماید.
هاشمی با بیان این که ما با هیچ کس وارد معامله نمی‌شویم، گفت:« برنده و بازنده این پروسه فقط رای مردم افغانستان است و آن‌هایی که ازآدرس ما نزد نامزدان جهت معامله سیاسی و پولی مراجعه می‌کنند جعل کارند.»
با این حال، اعضای مجلس نمایندگان نیز از مداخله زورمندان در روند شمارش آرا نیز نگرانی دارند.
غلام حسین ناصری عضو مجلس درنشست عمومی امروز شنبه گفت:« مردم افغانستان درانتخابات پارلمانی سیلی محکمی به صورت رهبران کاذب سیاسی و پولداران کاذب، زده‌اند و پسران هیچ کدام آنان در انتخابات برنده نخواهد شد؛ در صورتی که از روند شمارش آرا درست نظارت شود.»
این عضو مجلس تاکید کرد که مجلس نمایندگان باید با تشکیل یک هیئت از روند شمارش آرای مردم در انتخابات پارلمانی نظارت جدی و دقیق کند تا کسی جرئت تغییر نتایج را نداشته باشد.
اما آقای هاشمی تاکید کرد که دبیرخانه کمیسیون انتخابات این ظرفیت دارد تا آرای پاک را از ناپاک جدا سازد.
قبلاً بعضی لیست‌ها درشبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که گویا فلان نامزد با گرفتن چهل هزار رای برنده انتخابات است.
آقای هاشمی تمامی این ادعاها را رد کرده گفت: تاهنوزهیچ معلومات ازکمیسیون بیرون نشده است که کی چقدر رای گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا