آخرین اخبارجهانسیاست

نامه مک‌کال به آستین: تک تیرانداز مستقر در میدان‌هوایی کابل را در اختیار ما قرار دهید

خبرگزاری دید: رییس کمیته روابط خارجی کانگرس در نامه‌ای به وزیر دفاع امریکا نوشته که تک تیراندازی که بمب‌گذار انتحاری را پیش از وقوع انفجار شناسایی کرده بود، در اختیار کانگرس قرار دهد.

مایکل مک کال رییس کمیته روابط خارجی کانگرس نامه‌ای به لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده فرستاده و از پنتاگون خواسته است تا جنرال «براد وایتد» را برای مصاحبه رونویسی شده (TI) در اختیار کمیته قرار دهد.

جنرال وایتد فرمانده گروهبان تایلر وارگاس اندروز، تک تیرانداز نیروی دریایی بود که در حمله تروریستی در دروازه ِابی میدان‌هوایی بین‌المللی کابل در ۲۶ اگست ۲۰۲۱ به شدت مجروح شد.

در شهادتش به این کمیته در ماه مارچ، وارگاس-اندروز اظهار داشت که معتقد است بمب‌گذار انتحاری مسئول حمله تروریستی را شناسایی کرده بود، اما به دلیل عدم اطمینان و دستور رهبری در میدان، نتوانست تأییدیه‌ای برای از بین بردن تهدید دریافت کند.

مک کال نوشت: طی دو سال، حتی یک نفر در دولت بایدن به خاطر خروج فاجعه‌بار از افغانستان پاسخگو نیست. من آرام نمی‌گیرم تا زمانی که تک تک زوایا را کشف نکنیم و به این نپردازیم که چگونه این اتفاق افتاد و چه کسی مسئول این ناکامی‌هاست.

وی افزوده است: سربازان ما، کهنه‌سربازان و خانواده‌های ستاره طلایی ما – به ویژه آن‌هایی که خانواده خود را در ۲۶ اگست در ِابی گیت از دست دادند – شایسته پاسخ هستند.

گفتنی است که برای روشن کردن این موضوع، کمیته کانگرس درخواست مصاحبه رونویسی شده از افسر فرمانده گروهبان وارگاس اندروز را دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا