آخرین اخبارافغانستانسیاست

کنایه داکتر عبدالله به حکمتیار:

نباید با سرنوشت مردم بازی شود


عبدالله عبدالله، رییس اجرایی در سفرش به ولایت غور با کنایه به گلبدین حکمتیار گفته است، کسانی که مردم از عملکردهای‎شان چشم‎پوشی کرده‎اند، نباید با سرنوشت مردم بازی کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از اسپوتنیک پس از بازپس‎گیری ولسوالی تیوره غور از طالبان، روز گذشته داکتر عبدالله با یک هیئت حکومتی به آن ولسوالی سفر کرده و با نیروهای امنیتی و مقام‎های محلی آن ولایت دیدار کرد.
آقای عبدالله در دیدارش از ولسوالی تیوره تاکید کرده است که طالبان، داعش و هر گروهی که در برابر ملت افغانستان دست به شورش می‎زنند، مزدور بیگانه‌ها هستند.
رییس اجرایی در این سفر به گونه تلویحی به موضع‎گیری‌های اخیر حزب اسلامی واکنش نشان داده و گفت: امروز آن‌ها آمده‌اند به نصیحت‎گر کل مردم افغانستان تبدیل شده‎اند و کل مردم افغانستان را نصیحت می‎کنند.
داکتر عبدالله همچنان با اشاره به حرف‌های چند روز پیش آقای حکمتیار، افزود:” ما نمی‌مانیم که این کار شود، ما نمی‌مانیم که آن کار شود، خوش آمدید! حالا شما در جای‌تان باشید. شما را مردم افغانستان با جنایت که کردید، بخشید… چون مردم افغانستان صلح را خوش دارند، اما صلح با عزت را. هیچ‌کس شما را نگفت که چرا آمدید؟”
پیش از این محمد ناصر خاضع، والی غور گفته بود، نیروهایی که در گذشته به حزب اسلامی منسوب بودند، پیشقراولان طالبان در جنگ اخیر ولسوالی تیوره بوده‎اند، ولی حال معلوم نیست که با حزب اسلامی پیوندی دارند یا نه.
گفتنی است که موضع‎گیری عبدالله عبدالله در برابر گفته‎های چند روز پیش حکمتیاردر برابر تحولات سیاسی در کشور، اولین واکنش از این نوع است که از سوی یک مقام حکومتی انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا