آخرین اخبارافغانستانسیاست

نبیل: طالبان توانایی کنترول کل افغانستان را ندارند

رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی کشور می‌گوید که طالبان ممکن برخی شهرها را تصرف کنند، اما قطعاً توانایی حفظ یا گسترش حاکمیت خود را در سراسر افغانستان ندارند.


به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی کشور به تازگی در مصاحبه‌ای با «باکو تریبیون» گفته است که طالبان ممکن برخی شهرها را تصرف کنند، اما قطعاً توانایی حفظ و گسترش کنترول در سراسر کشور را ندارند.
نبیل: طالبان ممکن برخی شهرها را تصرف کنند، اما قطعاً آن‌ها قادر نخواهند بود که آن را حفظ و یا کنترول خود را در سراسر افغانستان گسترش دهند.
وی همچنین برای حل بحران فعلی افغانستان پیشنهاد داده است که به جای آهسته نمودن خروج، روند صلح با هماهنگی بهتر با منطقه و ذینفعان کلیدی و افزایش فشار بر پاکستان تسریع شود.
رییس پیشین امنیت ملی با رد گزارش‌های اخیر مبنی بر این‌که طالبان ممکن افغانستان را در شش ماه تصرف کنند، می‌گوید که مردم افغانستان ممکن دولت فعلی را بد ببیند، اما از دیدگاه آن‌ها طالبان بدتر هستند.
گفتنی است که چندی قبل امرالله صالح معاون اول رییس جمهور نیز گفته بود که طالبان هرگز توانایی تصرف افغانستان و حفظ حکومت‌داری را ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا