آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

نمایشگاه اختر بازار؛ حمایت مردم سکتور خصوصی را رشد می‌دهد

خبرگزرای دید: شماری از تاجران و تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه اختر بازار می‌گویند که محصولات داخلی با کیفیت‌تر از محصولات وارداتی است و مردم باید برای حمایت از محصولات داخلی از آن استفاده کنند تا سکتور خصوصی رشد‌ کند.

نمایشگاه اختر بازار از سوی موج‌ویژن و چندین شرکت تولیدی دیگر در کابل برگزار شده است که در این نمایشگاه در حدود ۱۸۰ شركت تولیدی محصولات شان را به نمایش گذاشته‌اند. این نمایشگاه به مدت چهار روز به روی شرکت کنندگان باز خواهد بود.

ضیاءالدین زلمی مسئول برگزاری این نمايشگاه گفت که هدف از برگزاری این نمایشگاه این‌است که مردم را با تولیدات داخلی آشنا سازیم و سکتور خصوصی را به پا ایستاد کنیم.

آقای زلمی افزود که در این نمايشگاه  در حدود ۱۸۰ غرفه از شرکت‌های مختلف از سراسر افغانستان محصولات شان را به نمایش گذاشته است.

وی افزود که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها در رشد و توسعه یک کشور بسیار نقش مهم دارد و می‌تواند مردم را با تولیدات داخلی شان آشنا سازد و حمایت مردم از محصولات داخلی باعث رشد و توسعه اقتصادی می‌شود.

از سویی هم مجتبی حیدری یکی از شرکت‌های تولیدی که در این نمایشگاه اشتراک کرده است به خبرگزاری دید می‌گوید که این چندمین نمایشگاه است که در کابل برگزار می‌شود و چنین نمایشگاه در معرفی تولیدات ما موثر است.

آقای حیدری می‌افزاید که امارت اسلامی باید برای حمایت از تاجران و تولیدات داخلی، از ورود محصولات مشابه و تقلبی که با کیفیت پایین وارد بازار می‌شود جلوگیری کند.

از سویی هم محمد موسی از شرکت تولیدی زعفران به خبرگزاری دید گفت که ما از امارت اسلامی می‌خواهیم مالیات را کاهش بدهد تا شرکت ها بتواندبا دل گرمی به کار شان ادامه دهند.

وی همچنان گفت که امارت اسلامی باید زمینه صادارات محصولات داخلی را در خارج فراهم کند و به شرکت‌ها امکانات بدهد تا صادارات شان را بیشتر سازد.

در همین حال فرید از شرکت زردانه می‌گوید که برگزاری این نمایشگاه تاثیری چندانی ندارد نمایشگاه بادام باغ نسبت به چنین نمایشگاه‌ها تاثیرات بهتری دارد.

وی می‌گوید که امنیت نسبت با سال‌های گذشته کمی بهتر است ولی ما از امنیت راضی نیستیم امارت اسلامی باید امنیت را تامین کنند تا زمینه فعالیت شرکت‌ها فراهم شود.

گفتنی است که اخیراً چندین نمایشگاه تجاری و تولیدی در کابل و برخی ولایات برگزار شده تا سرمایه گذاران جذب بازار اقتصادی افغانستان شوند.

نویسنده

رسول شهزاد: کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا