آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشر

نماینده ایران دردادگاه لاهه: اشغال‌ فلسطین پایان یابد

خبرگزاری دید: نماینده ایران در جلسه رسیدگی به درخواست نظریه مشورتی دادگاه لاهه گفت: رژیم اسراییل حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها را به شیوه‌های مختلف از جمله اشغال طولانی‌مدت، تغییر ترکیب جمعیتی فلسطین، تغییر شان و جایگاه شهر مقدس قدس، اقدامات تبعیض‌آمیز و نادیده گرفتن حق حاکمیت دایمی مردم فلسطین بر منابع طبیعی خود نقض می‌کند. وی خواستار پایان اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط رژیم اسراییل شده است‌.

رضا نجفی نماینده ایران در چهارمین روز جلسه‌های این محکمه‌جهانی بین‌المللی درباره عواقب حقوقی سلطه‌ی رژیم اسراییل در سرزمین‌های فلسطین که در کاخ صلح شهر لاهه هالند در حال برگزاری است، گفته است: رژیم اسراییل حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها را به شیوه‌های مختلف از جمله اشغال طولانی‌مدت، تغییر ترکیب جمعیتی فلسطین، تغییر شان و جایگاه شهر مقدس قدس، اقدامات تبعیض‌آمیز و نادیده گرفتن حق حاکمیت دایمی مردم فلسطین بر منابع طبیعی خود نقض می‌کند و به نقض آن ادامه می‌دهد. وی ، خواستار پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی شده است.

نجفی در بخش دیگری از بیانیه خود در این جلسه تصریح کرده است: دولت‌های ثالث و سازمان ملل در قبال اشغال طولانی‌مدت و غیرقانونی سرزمین فلسطین طبق قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل متعهد هستند. ضمن عدم شناسایی وضعیت ناشی از نقض قواعد و هنجارهای بین‌المللی با رژیم اسراییل برای تداوم این اشغال همکاری نکنند و برای پایان دادن به اشغال اقدام کنند. معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه ایران افزوده است: کشورهای جهان از دادگاه به عنوان رکن قضایی اصلی سازمان ملل متحد انتظار دارند که نظر مشورتی خود را به گونه‌ای مؤثر و عملی ارایه نماید که حاکمیت قانون را در مقابل حاکمیت قدرت استوار و فلسطینیان را امیدوار نماید که در نهایت عدالت برقرار خواهد شد.

گفتنی است جلسات رسیدگی به شکایت ۵۲ کشور جهان و چندین نهاد بین‌المللی از اشغالگری رژیم اسراییل در قدس شرقی و کرانه باختری از-۳۰ دلو تا ۷حوت- در دادگاه لاهه هالند درحال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا