آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

نماینده سابق کانگرس: خروج از افغانستان بزرگ‌ترین اشتباه بود

خبرگزاری دید: لیز چنی نماینده سابق کانگرس امریکا خروج از افغانستان را بزرگ‌ترین اشتباه این کشور پس از ١١ سپتمبر دانسته است.

لیز چنی نماینده سابق مجلس نمایندگان امریکا خروج جو بایدن از افغانستان را «بزرگ‌ترین اشتباهی» خواند که ایالات متحده از زمان حملات ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ به این طرف مرتکب شده است.

وی در پاسخ به سوال مجری سی‌ان‌ان مبنی بر این‌که «ما چه درس‌هایی آموخته‌ایم» که می‌تواند به اسراییل در جنگ با حماس کمک کند، گفته است: خوب، ببینید، من فکر می‌کنم احتمالاً بزرگ‌ترین اشتباهی که ما بعد از ۱۱ سپتمبر مرتکب شدیم، تصمیم رییس جمهور بایدن برای خروج از افغانستان به روشی بود که انجام داد.

وی افزوده است: فکر می‌کنم بزرگ‌ترین درسی که ما از ١١ سپتمبر آموخته‌ایم، صادقانه بگویم، این واقعیت که اقداماتی که برای بیش از ۲۰ سال برداشته‌ایم از یک حمله تروریستی با تلفات گسترده دیگر به دست تروریست‌ها جلوگیری کرده است، چیزی که ما به آن دست یافته‌ایم.

چنی در ادامه بیان داشته است: درسی که ما آموخته‌ایم و درسی که باید در اینجا به کار ببریم، اول از همه این است که این درگیری‌ها به هم مرتبط هستند.

گفتنی است که پدر چنی، دیک چنی زمانی که ایالات متحده وارد جنگ با عراق شد، معاون رییس‌ جمهور بود، هرچند که این امر ارتباطی با حملات ۱۱ سپتمبر نداشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا