آخرین اخبارجهانحقوق بشرسیاست

نمایندگان امریکا در دیدار با هیئت طا-لبان از بازداشت‌ها و وضع محدودیت‌های مذهبی ابراز نگرانی کرد

خبرگزاری دید: وزارت خارجه امریکا خبر داده که نمایندگان ویژه این کشور برای افغانستان در دیدار با هیئت طا-لبان در دوحه نسبت به ادامه بازداشت‌ها و وضع محدودیت‌های مذهبی نگرانی امریکا را منتقل کرده‌اند.

وزارت خارجه امریکا ناوقت روز گذشته (دوشنبه ۱۰ اسد) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در این دیدار، نمایندگان امریکا نگرانی «شدید» خود را نسبت به بحران انسانی، ادامه بازداشت‌ها، سرکوب‌رسانه‌ها و وضع محدودیت‌های مذهبی در افغانستان مطرح کرده‌اند.

بربنیاد اعلامیه، مقام‌های ایالات متحده همچنان از طا-لبان خواستند تا سیاست‌های‌شان که سبب بدترشدن وضعیت حقوق بشر، به‌ویژه برای زنان و دختران در افغانستان و همچنان جوامع آسیب‌پذیر شده‌ است را تغییر دهند.

نمایند‌گان امریکا همچنان نگرانی عمیق خود را در خصوص بحران انسانی و نیاز به ادامه حمایت از سازمان‌های کمک‌رسان و نهادهای سازمان ملل که کمک‌های منطبق با اصول بشردوستانه را ارایه می‌کنند، ابراز کرده‌اند.

از سویی هم، مقام‌های امریکایی در این دیدار بر آزادی فوری و بدون «قیدوشرط» شهروندان امریکایی بازداشت شده از سوی طا-لبان تاکید و خاطرنشان کرده‌اند که این بازداشت‌ها مانع تعامل مثبت با این گروه شده است.

این نگرانی‌ها درحالی مطرح می‌شود که طا-لبان از زمان تسلط‌شان به این‌سو، همواره متهم به نقض حقوق بشر شده‌اند و محدودیت‌های زیادی را بر زنان و دختران کشور وضع کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا