آخرین اخبارافغانستان

غوردروازی:

نگرانی جدی امنیتی تجلیل از روز عاشورا در هرات وجود ندارد


احمدعلی غوردروازی، رهبر حزب الله افغانستان و رییس ستاد برگزاری مراسم‌های دهه عاشورا در هرات، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، از نیروهای امنیتی کشور به‌خصوص نیروهای امنیتی هرات اظهار تشکری کرده، گفت: آمادگی‌ها و تدابیر امنیتی شدید به خاطر تجلیل از روز عاشورا در هرات گرفته شده و نگرانی جدی امنیتی وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، وی افزود، در کنار نیروهای امنیتی تعدادی از افراد شخصی از خود مردم نیز در داخل اماکن مقدسه و تکایا مسلح هستند و امنیت را به‌صورت درست تامین خواهد کرد.
غوردروازی تصریح کرد، نیروهای امنیتی که با لباس شخصی در اماکن مقدسه دیده می‌شوند، سلاح با مجوز قانونی دارند.
موصوف خواهان همکاری هرچه بیشتر مردم با نیروهای امنیتی شد.
رهبر حزب الله افغانستان، حمله تروریستی دیروز کابل را محکوم و تقبیح کرده، گفت: حملات ترورستی به‌خصوص در محلات شیعه‌نشین، سازماندهی‌شده و سیاسی است که دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند از این طریق مردم را به جان همدیگر بیاندازند، اما موفق نمی‌شوند.
در همین حال، عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی پولیس هرات نیز از تدابیر شدید امنیتی به‌خاطر تجلیل از مراسم‌های عاشورا در نقاط مختلف هرات خبر می‌دهد.
آقای ولی‌زاده می‌گوید که در حال حاضر کدام نکته موجب نگرانی وجود ندارد و امیدوار است که عاشورای امسال هرات بدون کدام رخداد به پایان برسد.
موصوف همکاری مردم با نیروهای امنیتی را حیاتی می‌خواند.
گفتنی است که همه‌ساله از روز عاشورای در نقاط مختلف هرات طی مراسم‌های پرتجمع و باشکوه تجلیل صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا