آخرین اخبارافغانستانسیاست

هشتمین دور «نشست فکری آینده افغانستان» در ترکیه برگزار شد

خبرگزاری دید: مرکز مطالعات منازعه و بشردوستانه در دوحه از آغاز هشتمین «نشست فکری آینده افغانستان» در شهر استانبول ترکیه خبر داد.

گفته می شود این نشست با حضور چهره‌های مهم از جمله فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای افغانستان برگزار شده است.

سلطان برکات با نشر این خبر در حساب کاربری خود در صفحه اجتماعی ایکس نوشت که در این نشست در کنار بررسی گزارش اخیر هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل، پاسخگویی در مورد حوادث طبیعی اخیر در افغانستان، اخراج اجباری مهاجران افغانستانی از پاکستان و تاثیر محدودیت‌های اعمال شده بر زنان بر مسائل صحی، در این نشست بحث خواهد شد.

به نظر می‌رسد ارزیابی مستقلی که سینیرلی اوغلو طبق قطعنامه ۲۶۷۹ شورای امنیت سازمان ملل از اوضاع افغانستان انجام داده،‌ عمده‌ترین موضوع مطرح در این نشست باشد.

این گزارش که در اوایل ماه نوامبر توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت ارائه شد،‌ واکنش‌های گسترده‌ای داشت.

سلطان برکات استاد فلسطینی‌تبار سیاست در انستیتوت دوحه در قطر، از چهره‌های نزدیک به طا-لبان به حساب می‌آید. متقی در اولین سفر خارجی‌اش به قطر از این مرکز دیدار کرده بود.

آقای برکات همچنان در چارچوب «گفت‌وگوی‌های بین الافغانی»، از تسهیل‌کنندگان دیدار ۴۵ فعال سیاسی و مدنی افغانستانی با هیئت طا-لبان در ۲۹ میزان ۱۳۹۹ در قطر بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا