آخرین اخباراجتماعافغانستان

هشدار برنامه جهانی: پس از ماه اکتوبر بودجه‌ای برای کمک نداریم

خبرگزاری دید: برنامه جهانی غذا (WFP) اعلام کرده که با کسری بودجه تنها قادر است تا چند ماه برای مردم افغانستان اقلام غذایی تهیه کند و پس از آن منابع این سازمان به اتمام خواهد رسید.

هیسائو وی‌لی مدیر برنامه‌ جهانی غذا در افغانستان گفته که این نهاد پس از ماه اکتوبر سال ۲۰۲۳ میلادی، منابع لازم برای کمک غذایی به مردم افغانستان را ندارد.

لی به رویترز گفت که «برای چند ماه دیگر قادر به ارائه‌ خدمات به پنج میلیون نفر هستیم، اما پس از آن ما منابع لازم را نداریم».

مدیر برنامه‌ جهانی غذا در افغانستان گفته است: «فکر کنم این موضوع فوریت وضعیت ما را نشان می‌دهد».

برنامه جهانی غذا برآورد کرده است که با بودجه‌ فعلی و کمک‌های وعده‌ شده‌ کشورهای جهان برای افغانستان، کاهش ارائه‌ خدمات غذایی به مردم این کشور از ماه آگست آغاز خواهد شد، در ماه سپتمبر بیشتر خواهد شد و در ماه اکتوبر روند ارائه‌ این کمک‌ها به پایان خواهد رسید.

مدیر بخش افغانستان برنامه‌ جهانی غذا گفته است که این نهاد از حالا تا ماه مارچ سال ۲۰۲۴ میلادی به یک میلیارد دالر بودجه برای کمک به مردم افغانستان نیاز دارد.

پیش از این دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل در افغانستان (اوچا) اعلام کرده بود که برای کمک به مردم افغانستان تا پایان سال جاری میلادی به ۲.۲۶ میلیارد دلار بودجه نیاز است.

این نهاد همچنین گزارش داده است که در حال حاضر ۲۸.۸ میلیون نفر در افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا