آخرین اخباراسلایدشوافغانستانبرگزیدهجنگجهانحقوق بشرصلح

هشدار رهبران جهان از وقوع “فاجعه دیگر” در رفح

خبرگزاری دید: در پی حمله رژیم اسراییل به غزه و جان باختن بیش از ٢٨ هزار نفر, اکنون رهبران جهان نسبت به وقوع فاجعه دیگر در صورت حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار داده‌اند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به رهبرانی پیوست که نسبت به حمله رژیم اسراییل به رفح هشدار دادند و گفته که این اقدام “به یک فاجعه انسانی غیرقابل وصف و تنش‌های شدید با مصر می‌انجامد”.

به نقل از الجزیره, ١.٩ میلیون فلسطینی که در شهر پرجمعیت رفح پناه گرفته اند دستور تخلیه دریافت می‌کنند و هیچ جایی برای رفتن ندارند.

تدروس آدهانوم، رییس سازمان جهانی بهداشت، گفته است؛ بازداشت کارکنان بهداشتی در شفاخانه العمال در خان یونس “بسیار نگران کننده” است.

با پناه گرفتن بیش از یک میلیون فلسطینی آواره در رفح، بیم آن می‌رود که حمله برنامه‌ریزی شده رژیم اسراییل به این شهر عواقب فاجعه‌باری برای افراد ملکی بی‌گناه در پی داشته باشد.

سازمان ملل و بسیاری از کشورها – از جمله ایالات متحده- متحد سرسخت رژیم اسراییل – مخالفت خود را با این حمله ابراز کرده اند.

مایکل مارتین وزیر امور خارجه ایرلند حمله برنامه‌ریزی شده اسراییل به رفح را محکوم کرده و هشدار داده که این حمله قطعاً “نقض فاحش قوانین بین‌المللی بشردوستانه” است.

مایکل مارتین در بیانیه‌ای گفته است: کاملاً واضح است که عملیات نظامی در رفح، که در حال حاضر به یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کمپ‌های پناهجویان در جهان تبدیل شده است، منجر به نقض شدید قوانین بین‌المللی بشردوستانه خواهد شد.

گفتنی است که از ۷ اکتوبر تاکنون حداقل بیش از ٢٨ هزار نفر در حملات رژیم اسراییل به غزه کشته و ٦٧ هزار و ٦١١ نفر زخمی شده اند.

تعداد کشته شدگان حملات ٧ اکتوبر حماس به هزار و ١٣٩ نفر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا