آخرین اخبارافغانستان

همایش مدارا، مدنیت و صلح در ولایت بامیان برگزار شد

همایشی تحت نام «مدارا، مدنیت و صلح» عصر روز گذشته (چهارشنبه،۱۱ اسد) با حضور داشت مقامات محلی این ولایت، اعضای شورا ولایتی و علما، فعالان مدنی و رسانه‌ها در ولایت بامیان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دید، این مراسم که از سوی اداره محلی بامیان برگزار شده بود، دوکتور محمد امین احمدی، رییس دانشگاه ابن سینا، و محمد جواد اصغری، در رابطه با سه شاخصه‌ یک جامعه مدرنیته صحبت کردند.

آقای احمدی، در این مراسم گفت: بامیان یک ولایت تاریخی، باستانی و فرهنگی است، به هویت فرهنگی و تاریخی بامیان باید بیشتر توجه شود. صلح، مدارا و مدنیت سه محور مهم برای توسعه و پیشرفت بوده که  بامیان می‌تواند شهر صلح اعلان شود، اما پیش از آن باید زیر ساخت‌های محلی صلح واقعی در بامیان تقویت شود.

وی همچنین افزود، بامیان شهر دانشگاهی است و باید به قطب دانشگاهی کشور تبدیل شود.

محمد صادق علی یار، رییس کمیته صلح ولایت بامیان، در این مراسم گفت:  در بامیان صلح نسبی و حداقلی وجود داشته، اما صلح پایدار و عادلانه صلحی است که در مقابل فساد قرار می‌گیرد، که ما هنوز هم در صلح حداقلی قرار داریم و به صلح واقعی دست نیافته‌ایم.

با این حال محمد جواد اصغری، یکی دیگر از سخنرانان در این برنامه یکی از شاخصه‌های جامعه مدرن را، جامعه‌ی عاری از خشونت عنوان کرده‌گفت: متاسفانه در افغانستان از جامعه‌ی مدنی، حکومت و مردم گرفته تا حقوق بشر این کشور خشونت به خرج می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا