آخرین اخبارافغانستان

اطلاعات و فرهنگ:

هوتل کابل سرینا نزدیک به ۱۷۰ میلیون دالر قرضدار است

وزارت اطلاعات و فرهنگ اعلام کرد که هوتل کابل سرینا از این وزارت بابت نپرداختن اجاره ۱۶۸ میلیون دالر قرضدار است.

وزارت اطلاعات و فرهنگ اعلام کرد که هوتل کابل سرینا از این وزارت بابت نپرداختن اجاره ۱۶۸ میلیون دالر قرضدار است.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز چهار‌شنبه(۱ اسد) اعلام کرده‌است که هوتل کابل سرینا از این وزارت بابت نپرداختن اجاره، ۱۶۸ میلیون دالر بدهکار است و هیئتی برای بررسی این موضوع تعیین شده است.
طبق خبرنامه وزارت اطلاعات و فرهنگ، این هیئت روز سه شنبه( ۳۱ سرطان) در نشستی به ریاست محمد طاهر زهیر سرپرست این وزارت تعیین شده‌ است.
در این نشست، ذبیح‌الله احسان رییس اتحادیه هوتل‌ها، درباره قرض هوتل کابل سرینا گفته‌است که این هوتل از سال ۲۰۱۰ تاکنون در مجموع مبلغ ۱۶۸ میلیون دالر از بابت نپرداختن اجاره، بدهکار وزارت اطلاعات و فرهنگ است.
در خبرنامه وزارت اطلاعات و فرهنگ به نقل از آقای احسان آمده‌ است: «هوتل کابل سرینا بعد از بازسازی در سال ۲۰۰۵ برای ۳۰ سال به مستاجر فعلی آن اجاره داده شد که بر اساس قرارداد، از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ این اجاره‌دار از حق پرداخت اجاره معاف بود. از سال ۲۰۱۶ تا چند ماه سال جاری میلادی ۱۶۸ میلیون مقروض است».
رییس شرکت هوتل‌ها گفته‌است که به رغم ارسال چندین مکتوب به هوتل کابل سرینا برای پرداخت حق‌الاجاره، تاکنون در این زمینه اقدامی نشده‌ است.
در همین حال، صفت‌الله وزیری مسئول مالی هوتل کابل سرینا گفته‌ است که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ مبلغ ۳۲ میلیون دالر به شرکت هوتل‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ پرداخته‌ و ۱۰۰ میلیون دالر از وزارت اطلاعات و فرهنگ مقروض است.
او همچنین مدعی شده با آن‌که این هوتل برای ۱۰ سال از پرداخت مالیه معاف بود، ۴۱۶ هزار دالر بابت مالیه تاکنون به وزارت مالیه پرداخته ‌است.
به گفته او، بر اساس قرارداد دولت و مالک فعلی هوتل، دولت باید پارک زرنگار و خیابان بین کابل سرینا و بانک مرکزی افغانستان را در اختیار هوتل قرار می‌داد؛ اما چنین نشد و از این بابت نیز مالک هوتل متضرر شده ‌است.
با این حال، محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ برای حل اختلاف بر سر این موضوع هیئتی از وزارت و هوتل کابل سرینا را موظف به بررسی دقیق موضوع کرده‌است.
زهیر تأکید کرده‌ که باید بدهی هوتل کابل سرینا پرداخته شود.
گفتنی است که هوتل کابل سرینا که از بزرگ‌ترین هوتل‌های کشور است در سال ۱۳۸۴ با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دالری تاسیس شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا