آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

هیئت اروپا و سفیر ناروی به عبدالله: اختلافات سیاسی باید اکنون پایان یابد

رییس هئیت اتحادیه اروپا، سفرای کشورهای عضو این اتحادیه و سفیر ناروی در گفت‌وگوی ویدئویی با داکتر عبدالله عبدالله بر ختم اختلافات سیاسی در کشور تأکید کردند.


به گزارش خبرگزاری دید، هیئت اتحادیه اروپا و سفیر ناروی روز چهارشنبه(۱۰ ثور) در اعلامیه مطبوعاتی مشترک می‌گویند که با داکتر عبدالله عبدالله گفت‌وگوی ویدئویی کرده و بر ختم اختلافات سیاسی پافشاری کرده‌اند.
در اعلامیه این اتحادیه آمده است: «اگر اختلافات داخلی ادامه یابد، این امر آینده و رفاه مردم افغانستان را در خطر می‌اندازد. منافع علیای ملت باید در درجه نخست قرار گیرد».
این اتحادیه در ادامه بر لزوم واکنش قوی و جمعی علیه همه‌گیری سریع در حال تحول کووید-۱۹ و آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغانی تأکید کرده است.
اعلامیه می‌افزاید: «به عنوان دوستان و کمک کنندگان بزرگ افغانستان، ما همچنین ابراز نگرانی کردیم که عدم پیشرفت ممکن بر بودجه آینده امنیت و توسعه این کشور (افغانستان) تأثیر منفی بگذارد. ما به داکتر عبدالله اطلاع دادیم که بالای وی به عنوان یک رهبر مسئول حساب می‌کنیم تا در دستیابی به توافق و سازش سیاسی که بتواند بر تقویت نیروهای دموکراتیک پشت یک جمهوری قوی برای صلاح و بهبودی تمام مردم افغانستان کمک کند».
با این حال، اختلافات سیاسی هنوز ادامه دارد و دورنمای روشنی از آینده آن در روزهای و هفته‌های آتی به چشم نمی‌خورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا