آخرین اخباراسلایدشوافغانستانفرهنگ و دانشمصاحبه

نقاش به خبرگزاری دید گفت:

هیچ سلاح قوی‌تر از «برس» و «رنگ» نیست

هیچ‌وقت نا امید نشوید، زیرا برای یک نقاش و هنرمند هیچ سلاح قوی‌تر از برس و رنگ نیست.

نقاش جوان و مطرح کشور می‌گوید که برای یک نقاش و هنرمند هیچ سلاح قوی‌تر از برس و رنگ نیست.
افغانستان کشوری که در دو دهه اخیر همزمان با تنش‌های سیاسی و افزایش ناامنی‌ها، نخبگان زیادی را در دامان خود پرورانیده و آنان برای کشور خود افتخار آفرینی کرده‌اند.
با آنکه جنگ‌های خانمان‌سوز قربانی بی‌شماری از باشندگان این سرزمین گرفته، اما طی این مدت صدها هنرمند پا به عرصه گذاشته‌اند و برای افغانستان افتخار و غرور آفریده‌اند.
در همین حال، «مهدی حسینی» نقاش جوان و شناخته‌شده کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری دید می‌گوید که برای یک نقاش و هنرمند هیچ سلاح قوی‌تر از برس و رنگ نیست.
حسینی در مورد فعالیت‌های خود گفت: تاکنون ۱۰ اثر نقاشی به سبک معاصر دارم و در کنار آن بیش از یک هزار اثر هنری خلق کرده‌ام.
وی که ده‌ها علاقمند نقاشی را آموزش داده، تصریح کرد: در چند سال اخیر ۸ نمایشگاه به نام‌های «سکوت رنگ‌ها»، «پرداز»، «روز عاشورا»، «دیگر بس است»،« گپ جوان»، «فرجام»، «شهر خربوزه» و «شهروند و پولیس» برگزار کرده‌ام.
این نقاش چیره‌دست کشور اظهار داشت: اکثر نقاشی‌های من حاوی پیام صلح، آزادی، حقوق زن، ختم جنگ، زیبایی‌های طبیعت و آبدات تاریخی می‌باشد.
مهدی حسینی گفت: تمام نقاشی‌ها و نمایشگاه‌های من با استقبال گرم شهروندان کشورم مواجه شده و از این بابت خرسندم.
حسینی از برگزاری نمایشگاه دیگری خبر داد و افزود: به‌زودی نمایشگاهی در مورد بودا برگزار می‌کنیم که حدود ۶ ماه زمان نیاز دارد.
وی در مورد وضعیت هنر نقاشی در افغانستان تصریح کرد: وضعیت هنر نقاشی نسبت به سال‌های گذشته بهتر است و مردم خوشبختانه هنر دوست شده‌اند.
این هنرمند جوان خطاب به سایر هنرمندان و جوانان گفت: هیچ‌وقت نا امید نشوید، زیرا برای یک نقاش و هنرمند هیچ سلاح قوی‌تر از برس و رنگ نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا