آخرین اخبارافغانستان

والی کابل: کشت مواد مخدر در کشور صفر شده است

خبرگزاری دید: محمد قاسم خالد والی کابل در مراسم افتتاح منار چارراه وزیر محمد اکبر خان گفته است که کشت و قاچاق مواد مخدر در کشور صفر و هزاران معتاد تداوی شده است.

مولوی محمد قاسم خالد والی کابل روز دوشنبه گفت که افغانستان از دل چهار دهه جنگ بیرون و اکنون نظام اسلامی حاکم و امنیت سراسری تامین شده است‌.

والی کابل در مورد کشت مواد مخدر در کشور گفت که کشت و قاچاق مواد مخدر به صفر رسیده و هزاران معتاد نیز درمان شده‌ است.

آقای خالد افزود اکنون امارت اسلامی در دو سال گذشته پروژه‌های بزرگ مثل قوش‌تپه را روی دست گرفته که برای ثبات اقتصادی – سیاسی کشور یک امر مهم است.

او گفت ‌که در دو سال حاکمیت امارت اسلامی پول ملی افغانستان در برابر ارز‌های خارجی ثبات خود را حفظ کرده در حالی که پول ملی کشورهای همسایه نسبت به پول افغانی بی ثبات بوده است.

به گفته خالد، امارت اسلامی در زمینه متکدیان نیز برنامه‌های مهم را روی دست گرفته و بیشترشان را جمع‌آوری کرده است که برخی آنان گداهای حرفه‌ای هستند که رابطه استخباراتی با کشورهای بیرونی دارند.

او افزوده که شهرداری کابل در زمینه‌ بازسازی و زیبا‌سازی تلاش‌های مهم را انجام داده که چنین زبیایی را شهر کابل در بیست سال گذشته شاهد نبوده است

از سویی هم ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی  ریاست‌الوزرا می‌گوید که امنیت در سراسر افغانستان تامین است و بازرگانان باید در زیباساری و بهبود شهر کابل سهیم شوند.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا از بازرگانان ملی خواست که در زیباسازی و بهبود نظم شهر کابل سهیم شوند.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا  گفت که اکنون در کشور امنیت سراسری تامین است و سرمایه‌داران و بازرگانان ملی باید در توسعه و پیشرفت کشور همکار حکومت سرپرست باشند.

برادر، اعمار چارراه‌های شهر کابل را  برای نظم و زیبایی این شهر مهم دانسته و افزود که فضا برای بازسازی و ترقی کشور آماده است و سرمایه‌داران ملی باید در جهت توسعه و ترقی کشور تلاش نمایند.

از سویی هم، نعمت‌الله بارکزی رییس نشرات شهرداری کابل گفت که چارراه وزیر محمد اکبر خان با تسهیلات شهرداری و حمایت مالی افغان یونایتد بانک اعمار و زیباسازی شده است.

آقای بارکزی گفت که زیباسازی این چارراه نزدیک به ۱۰۰ هزار دالر امریکایی هزینه برداشته و به مدت چهار ماه کار اعمار آن تکمیل شده است.

نویسنده

رسول شهزاد - کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا