آخرین اخبارجهانسیاست

واکنش ایران به اظهارات بایدن در عربستان

خبرگزاری دید: ایران در واکنش به اظهارات جو بایدن رییس جمهور امریکا مبنی جلوگیری از ایجاد خلا در منطقه که توسط روسیه، چین یا ایران پر شود، می‌گوید که این «ادامه سیاست‌های شکست خورده ایران هراسی» است.

واکنش ایران به اظهارات بایدن در عربستان

جو بایدن اخیراً در نشست «سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به علاوه سه» در عربستان سعودی گفته که کشورش کماکان به خاورمیانه توجه دارد و نمی‌گذارد در این منطقه «خلائی شکل بگیرد که چین، روسیه و ایران آن را پر کنند».
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات بایدن گفته است: «امریکا درصدد تنش آفرینی و بحران‌سازی در منطقه» است.
سخنگوی وزارت خارجه ایران برنامه هسته‌ای این کشور را «صلح‌آمیز» و «در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی و پایبندی بر استمرار گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها» عنوان کرد و اتهامات در این خصوص را «دروغین» خواند.
او گفته است: «چشم پوشی این کشور از چندین دهه فریبکاری رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم غیرعضو در معاهده عدم اشاعه و بزرگترین دارنده زرادخانه تسلیحات هسته‌ای در منطقه، نشانه بزرگی از تزویر و نفاق دولت امریکاست».
سخنگوی وزارت خارجه ایران عملکرد امریکا در منطقه خاورمیانه را همراه با «مداخله مستمر در امور داخلی کشورهای منطقه، اشغال و تجاوز نظامی، فروش انبوه سلاح و ترویج نظامی گری» معرفی کرد.
روز گذشته نشست سران «کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به علاوه سه» در شهر جده و با حضور جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برگزار شد.
در این نشست سران کشورهای عربستان، کویت، امارات، عمان، قطر و بحرین (از شورای همکاری خلیج فارس) به همراه سران کشورهای عراق، اردن و مصر حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا