آخرین اخبارافغانستانسیاست

واکنش شورای مقاومت برای نجات در برابر گردهمایی علمای طا-لبان

خبرگزاری دید: شورای مقاومت برای نجات با نشر اعلامیه‌ای نسبت به نشست سه روزه علمای دینی در کابل واکنش نشان داد. در اعلامیه این شورا نشست سه روزه علمای دینی یک «جلسه میان گروهی» خوانده شده است.


شورای مقاومت برای نجات در این اعلامیه که روز گذشته(شنبه ۱۱سرطان) نشر شده گفته است: گردهمایی یادشده از نظر ترکیب، گزینشی و درون گروهی برده و اشتراک کنندگان آن یا از لحاظ تشکیلاتی طالب می‌باشند و یا از نظر فکری و سیاسی با طا-لبان هم نوایی کامل دارند و نقش مبلغان این گروه را ایفا می‌نمایند».
همچنان این اعلامیه افزوده که «غیاب مطلق زنان، جوانان، نمایندگان جامعه مدنی، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و اقلیت‌های مذهبی افغانستان در نشست…. نشانه واضحی برای ابطال خوش باوری‌های داخلی و خارجی نسبت به تغییر در افکار و رفتار سیاسی گروه نام برده می‌باشد».

شورای مقاومت برای نجات در این اعلامیه نسبت به اظهارات مولوی مجیب‌الرحمان انصاری که گفته بود هرکس در برابر نظام امارت اسلامی مخالفت کند باید سرش زده شود، گفته که «یکی از بندهای قطعنامه‌ نشست، فتوای فوق الذکر در قالب الفاظ نسبتاً متفاوت ذکر گردیده و تاکید شده است که مخالفت در برابر اداره گروه طا-لبان بغاوت پنداشته شده و مبارزه علیه آن واجب است».
گفتنی است که نشست سه روزه علمای دینی در کابل شامگاه روز گذشته با صدور قطعنامه ۱۱ ماده‌ای خاتمه یافت. این نشست سه روزه واکنش‌هایی را در داخل و خارج کشور به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا