آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزارت خارجه: با امریکایی‌ها در باره رفع تحریم‌ها مذاکره شد

خبرگزاری دید: وزارت خارجه می‌گوید که در دیدار دو روزه با مقام‌های امریکایی در دوحه، در باره رفع تحریم‌های جهانی علیه برخی مقام‌های طا-لبان مذاکره شده است.

عبدالقهار بلخی سخنگوی این وزارت، دوشنبه‌شب‌ (۹ اسد) در رشته توییتی نگاشته است که هیئت طا-لبان در این دیدار خواستار برداشتن گام‌های عملی در زمینه حذف نام‌ شماری از سران طا-لبان از فهرست سیاه کشورها و آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان شده‌ است.

وی افزوده است: «طا-لبان بار دیگر تاکید کرد که ایجاد اعتماد در مورد برداشتن نام‌ها از لیست ‌سیاه و باز شدن ذخایر بانکی مهم است تا افغان‌ها بتوانند مخارج خود را بدون کمک‌های خارجی تامین کنند».

بلخی اضافه کرده که ادامه کمک‌های بشری و سپردن نمایند‌گی‌های سیاسی افغانستان در خارج از کشور به این گروه از خواست‌های دیگر هیئت طا-لبان از نمایند‌گان امریکا بوده است.

در همین حال، رینا امیری نماینده‌ ویژه امریکا در امور زنان می‌گوید که وی به درخواست فعالان حقوق زنان وارد تعامل با طا-لبان شده است.

امیری امروز سه‌شنبه (۱۰ اسد) در توییتی نگاشته که در دو روز گفت‌وگوی مستقیم با هیئت طا-لبان در قطر در مورد حقوق بشر، به ویژه محدودیت‌های شدید علیه زنان و دختران بحث شده است.

وی تصریح کرده است: «ما خواستار رفع محدودیت‌ها بر زنان و دختران، از جمله دسترسی به تحصیل و کار، آزادی بازداشت‌شد‌گان، پایان دادن به مجازات جسمی و سرکوب رسانه‌ها و آزادی بیان شدیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا