آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

وزارت شهرسازی از منظوری ۱۶ طرح انکشافی شهری خبرداد

وزارت شهرسازی و ‌اراضی طی خبرنامه‌ای اعلام کرد که در یک ماه اخیر ۱۶ پلان انکشافی از سوی این وزارت منظور گردیده است.

وزارت شهرسازی و ‌اراضی طی خبرنامه‌ای اعلام کرد که در یک ماه اخیر ۱۶ پلان انکشافی از سوی این وزارت منظور گردیده است.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت شهرسازی و اراضی طی خبرنامه‌ای اعلام کرد که این وزارت در جریان یک ماه اخیر، به تعداد ۱۶ پلان انکشافی شامل پنج پلان تفصیلی، چهار پلان استراتیژیک، دو پلان منطقه‌ای و پنج پلان بهسازی را منظور نموده است.
پلان‌های تفصیلی شامل پلان تفصیلی شهرک‌های قالین‌بافان در ولسوالی شکردره ولایت کابل، شهرک معلمین بحر آباد و شهرک معلمین ولسوالی وردات در ولایت ننگرهار، شهرک معلمین پل علم در ولایت لوگر و شهرک قابل استطاعت برای هزار فامیل در ولایت فراه می‌باشد.
در این خبرنامه آمده است که با تطبیق پلان‌های تفصیلی و احداث شهرک‌های فوق الذکر زمینه اسکان برای حدود ۱۵ هزار هموطن به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.
بر بنیاد خبرنامه، در جریان یک ماه اخیر به تعداد چهار پلان استراتژیک منظورشده که این پلان‌ها شامل پلان استراتژیک برای شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان و پلان‌های استراتژیک برای ولسوالی‌های ورس، سیغان و یکه ولنگ ولایت بامیان می‌باشد.
وزارت شهرسازی همچنان گفته است که به تعداد دو پلان منطقه‌ای شامل پلان منطقه‌ای ولایت ارزگان و پلان منطقه‌ای ولایت نیمروز نیز منظور گردیده است.
طبق خبرنامه این وزارت پلان‌های استراتژیک و منطقه‌ای به مثابه نقشه راه؛ زمینه انکشاف منظم در ولایات متذکره را فراهم کرده و فرصت تحقق پروژه‌های انکشافی و عام‌المنفعه و استفاده موثر و معقول از اراضی دولتی غرض تطبیق پالیسی‌ها و پلانگذاری‌های اقتصادی و انکشافی حکومت را نیز مساعد خواهد ساخت.
برعلاوه، در یک ماه اخیر، پنچ پلان بهسازی برای ولایت های فاریاب، سرپل، سمنگان و پروان منظور گردیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا