آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

وزیر داخله پاکستان سخنان خود را در مورد افغانستان پس گرفت 

خبرگزاری دید: وزیر داخله پاکستان اظهارات خود مبنی بر این‌که بر مخفی‌گاه‌های تی‌تی‌پی در افغانستان حمله خواهد کرد، پس گرفت و گفت چنین چیزی نگفته است.

رانا ثناءالله وزیر داخله پاکستان به تازگی در یک نشست خبری در اسلام‌آباد گفته که او هیچ زمانی نگفته است که بر افغانستان حمله خواهند کرد یا اهدافی را در افغانستان آماج قرار خواهند داد.

پیش از این رانا ثناءالله گفته بود که اگر کشورش از سوی گروه‌های مانند تحریک طا-لبان پاکستان تهدید شود، اسلام‌آباد صلاحیت قانونی دارد تا در مقابل مخفی‌گاه‌های شورشیان در داخل افغانستان اقدام کند.

بر اساس گزارش اکسپرس نیوز، ثناءالله در پاسخ به پرسشی که اگر طا-لبان افغان در مقابل مخفی‌گاه‌های طالبان پاکستانی در داخل افغانستان اقدام نکند، آیا اسلام‌آباد در مقابل این گروه در داخل خاک افغانستان اقدام خواهد کرد، گفته بود که در صورت بروز چنین مشکل «ما نخست از افغانستان، ملت مسلمان و برادر خویش می‌خواهیم تا این مخفیگاه‌ها را از بین ببرد و افراد آن را به ما تسلیم کند» اما اگر چنین اتفاق نیفتد، پاکستان اقدام خواهد کرد.

به دنبال آن، وزارت دفاع طا-لبان گفت که افغانستان «بی صاحب نیست» و می‌تواند از تمامیت ارضی خود دفاع کند.

طا-لبان اظهارات وزیر داخلهٔ پاکستان را «تحریک آمیز و بی‌اساس» خوانده و گفت که چنین اظهارات «روابط حسنه بین دو کشور همسایه و برادر را خدشه‌دار می‌سازد».

وزیر داخلهٔ پاکستان اکنون گفته است: در اظهاراتم به کلی نگفته‌ام که ما می‌خواهیم بر افغانستان حمله کنیم یا می‌خواهیم در آنجا بر کسی حمله کنیم.

با آن‌هم او افزود که بر اساس قانون بین‌المللی اگر دهشت‌افگنی در جایی موضع گرفته و هشدار می‌دهد که حمله خواهد کرد، «ما می‌توانیم با وی درگیر شویم و باید درگیر شویم».

او تاکید کرده که بر اساس فیصلهٔ کمیتهٔ امنیت ملی پاکستان، باید در این خصوص با طا-لبان افغان در افغانستان مذاکره صورت گیرد.

اسلام‌آباد ادعا می‌کند که تحریک طا-لبان پاکستانی در افغانستان پناه‌گاه دارد، اما طا-لبان افغان می‌گویند که مراکز این گروه در داخل خاک پاکستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا