آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزیر دفاع امریکا نقش برجسته نیروهای امنیتی را در سرکوب طالبان تحسین‌برانگیز خواند

خبرگزاری دید: همزمان با تشدید جنگ میان نیروهای دولتی و جنگجویان گروه طالبان در بخش‌‌های مختلف کشور، وزیران دفاع افغانستان و امریکا در مورد همکاری‌های استراتژیک و نظامی میان دو کشور تیلفونی صحبت کردند.


وزارت دفاع افغانستان در خبرنامه‌ای گفته است که این تماس تیلفونی شام روز گذشته (پنج‌شنبه۱۰ سرطان) انجام شده است.
به نقل از خبرنامه، لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده‌ امریکا بلند رفتن سطح خشونت‌ها از سوی طالبان را نگران‌کننده دانسته و خشونت را مانعی برای رسیدن به یک تفاهم همه‌جانبه عنوان کرده است.
وزیر دفاع امریکا همچنین در این تماس تیلفونی بر اهمیت استفاده از فرصت مذاکرات و گفت‌وگوهای صلح برای دست‌یافتن به صلح دایمی در افغانستان تأکید کرده است.
لوید آستین در عین حال، نقش «فعال و برجسته» نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را در سرکوب تروریستان «تحسین‌برانگیز» خوانده است.
او در ادامه گفته است که امریکا به همکاری‌های درازمدت با نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در بخش‌های تمویل، تجهیز و آموزش مسلکی و مشارکت پایدار با حکومت و مردم افغانستان متعهد است.
در همین حال، بسم‌الله محمدی سرپرست وزارت دفاع کشور ضمن قدردانی از همکاری‌های دوامدار امریکا با مردم و حکومت افغانستان در راستای تمویل، تجهیز و آموزش نیروهای دفاعی و امنیتی این کشور، بر ادامه‌ همکاری‌های هدفمند دو کشور در راستای مبارزه با تروریزم بین‌المللی تأکید کرده است.
با خروج نیروهای خارجی از کشور جنگ در بخش‌هایی از افغانستان به ویژه مناطق شمال شدت گرفته است. طالبان با تشدید حملات شان چندین ولسوالی را تصرف کردند؛ اما نیروهای امنیتی به کمک نیروهای خیزش مردمی شماری از این ولسوالی‌ها را از کنترول طالبان آزاد کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا