آخرین اخبارافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاست

وزیر موقت داخله پاکستان شهروندان افغانستان را متهم به انجام ۱۴ حمله انتحاری در این کشور کرد

خبرگزاری دید: وزیر داخله‌ موقت پاکستان می‌گوید که از ماه جنوری سال جاری میلادی تا اکنون ۲۴ حمله‌ انتحاری در این کشور رخ داده که ۱۴ مورد آن توسط شهروندان افغانستان انجام شده است.

به نقل از داون، سرفراز بوگتی وزیر داخله‌ موقت پاکستان روز سه‌شنبه (۱۱ میزان) این آمار را در پاسخ به سؤالی در یک نشست خبری در اسلام‌آباد اعلام کرده است.

آقای بوگتی گفته است که فرمان هبت‌الله آخوندزاده رهبر طا-لبان در مورد ممانعت اعضای این گروه از حملات در خارج از افغانستان، رعایت‌ نشده و ابراز امیدواری کرده که این فرمان در حرف و عمل تطبیق شود.

وزیر داخله‌ موقت پاکستان گفته است که هیچ اختلاف نظری وجود ندارد که «حملات از جانب افغانستان به ما صورت می‌گیرد و اتباع افغانستان در این حملات دست دارند. ما شواهدی برای آن داریم».

او افزوده که وزارت خارجه این موضوع را با مقام‌های طا-لبان در افغانستان در میان گذاشته است.

پیش از این همواره گزارش‌ها در مورد دست‌داشتن شهروندان کشور در حملات علیه پاکستان از سوی افغانستان رد شده است.

تعیین ضرب‌الاجل برای مهاجران غیرقانونی

از سویی هم، دولت پاکستان در تازه‌ترین تصمیم، به مهاجران غیرقانونی تا اول ماه نوامبر فرصت داده است که آن کشور را ترک کنند.

این تصمیم امروز در جلسه‌ «کمیته‌ عالی برنامه اقدام ملی» پاکستان اتخاذ شده و وزیر داخله‌ موقت آن کشور آن را اعلام کرده است.

وزیر داخله‌ موقت پاکستان در این کنفرانس خبری گفته است که اگر این مهاجران تا اول نوامبر به‌صورت داوطلبانه پاکستان را ترک نکنند، پس از آن پولیس از همه‌ ایالت‌های این کشور آنان را اخراج خواهد کرد.

همزمان وزیر اطلاعات موقت پاکستان‌ نیز در ایکس اعلام کرده که مهاجران غیرقانونی ۲۸ روز فرصت دارند که این کشور را ترک کنند.

وزیر داخله‌ موقت پاکستان همچنین اعلام کرده که پس از اول ماه نوامبر هیچ فردی بدون داشتن پاسپورت و ویزا نمی‌توانند وارد پاکستان شود و اسناد دیگری همانند شناس‌نامه‌ی الکترونیکی شهروندان افغانستان، پذیرفته نمی‌شود.

سرفراز بوگتی گفته است که در حال حاضر ۱.۷۳ میلیون پناه‌جوی غیرقانونی اهل افغانستان در آن کشور زندگی می‌کنند.

بازداشت و اخراج پناه‌جویان اهل افغانستان نگرانی‌های گسترده‌ای را برانگیخته و سازمان عفو بین‌الملل‌ گفته است که این پناه‌جویان که از ترس آزار و اذیت فرار کرده بودند، اکنون با آزار و اذیت پولیس پاکستان مواجه هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا