آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

وضعیت غزه؛ وزرای خارجه کشورهای اسلامی روانه چین می‌شوند

خبرگزاری دید: به دنبال اخراج صدها بیمار از شفاخانه شفا در غزه از سوی رژیم اسراییل، وزارت خارجه عربستان گفته که به زودی وزرای کشورهای اسلامی و عربی برای رایزنی در این مورد به چین می‌روند.

وزارت‌ خارجه عربستان سعودی شنبه‌شب (۲۷ عقرب) با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای اسلامی و عربی به‌خاطر رایزنی در مورد پایان دادن به جنگ اسراییل و حماس، به چین سفر می‌کنند.

وزارت خارجه عربستان همچنین گفته که این سفر به‌هدف آغاز یک روند سیاسی در مورد جنگ غزه انجام می‌شود.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی گفته که قرار است این سفر روز دوشنبه انجام شود.

هدف اصلی این سفر گفتگو در مورد توقف فوری جنگ در غزه و ایجاد زمینه ارسال امن کمک‌ها به این منطقه عنوان شده است.

فیصل بن فرحان در این مورد همچنین گفته: «سفر این کمیته به کشورهای مختلف از روز دوشنبه آغاز خواهد شد. اولین مقصد چین است و بعد از آن به پایتخت‌های چند کشور دیگر خواهند رفت تا پیامی مبنی بر لزوم آتش‌بس فوری در غزه و ورود کمک بشردوستانه به این منطقه را منتقل کنند».

در همین حال، وزارت خارجه عربستان سعودی همچنان بمباران مکتب «الفخوره» وابسته به سازمان ملل متحد که منجر به کشته شدن دست‌کم ۲۰۰ تن شد را محکوم کرده است.

به گزارش الجزیره، جنگنده‌های رژیم اسراییل بعد از ظهر روز گذشته مکتب «الفخوره» واقع در کمپ جبالیای غزه را بمباران کرده‌اند.

این در حالی است که چند روز پیش نیز برخی از سران کشورهای اسلامی و عربی نشستی «اضطراری» را در مورد جنگ اسراییل و حماس در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار کردند.

آنان در این نشست خواستار آتش‌بس فوری و ارسال کمک‌های بشری به غزه شدند.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که با گذشت حدود یک‌ونیم ماه از آغاز درگیری‌ها در غزه و تلاش‌های جهانی مبنی بر پایان دادن این جنگ، هنوز هیچ نشانه‌ای از کاهش نبرد در این منطقه دیده نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا