آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

تهاجم طالبان بر ولسوالی زاری بلخ/ درگیری ادامه دارد

گروه طالبان ادعا کرده است که ساختمان ادارات دولتی در ولسوالی زاری ولایت بلخ را تصرف کرده است. اما مسئولان امنیتی در بلخ این ادعای گروه طالبان را تکذیب می‌‌کنند.

گروه طالبان ادعا کرده است که ساختمان ادارات دولتی در ولسوالی زاری ولایت بلخ را تصرف کرده است. اما مسئولان امنیتی در بلخ این ادعای گروه طالبان را تکذیب می‌‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، عادل‌شاه عادل سخنگوی پولیس بلخ امروز سه‌شنبه به رسانه‌ها تایید کرد که گروه طالبان دوشنبه‌شب یک حمله تهاجمی را به ولسوالی زاری بلخ سازمان‌دهی کرده است.
او افزود که درگیری‌ها در جریان شب گذشته «به شدت ادامه داشت»، اما در حال حاضر این درگیری‌ها فروکش کرده است.
به گفته او، گروه طالبان به ساختمان اداری ولسوالی زاری نزدیک شده بود، اما ادعای تصرف آن کذب است.
سخنگوی پولیس بلخ از جانب دیگر می‌گوید که نیروهای هوایی و کمکی به ولسوالی زاری اعزام شده و این نیروها معادله جنگ را در این ولسوالی تغییر خواهند داد.
تا هنوز از تلفات طرف‌های درگیری جزئیاتی در دست نیست.
سخنگوی پولیس بلخ تایید می‌کند که ارتباط میان ولسوالی زاری به دلیل غیرفعال شدن خدمات مخابراتی محدود شده است.
در سوی دیگر، گروه طالبان اعلام کرده است که ساختمان ولسوالی زاری، فرماندهی پولیس و همه «محلقات» آن توسط جنگ‌جویان این گروه تصرف شده است.
گروه طالبان مدعی شده است که در حمله‌ای که برای تصرف ولسوالی زاری اجرا شده، شماری زیاد از نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده‌اند.
بلخ که در چند سال گذشته از ولایت‌های امن به شمار می‌رفت، در روزها و هفته‌های اخیر ناامنی در برخی از ولسوالی‌های این ولایت از جمله زاری، چمتال، چهاربولک و بلخ گسترش یافته است.
هم‌زمان با این، نیروهای امنیتی و دفاعی عملیات نظامی را علیه مواضع گروه طالبان در ولایت بلخ اجرا می‌کنند که براساس ادعای مسئولان امنیتی در نتیجه اجرای آن تلفات سنگین به گروه طالبان وارد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا