آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانجنگخبر های مهممنطقه

پاکستان طا-لبان را تهدید به حمله کرد/ مطمئن باشید ما آمریکا نیستیم

خبرگزاری دید: وزیر اطلاع‌رسانی ایالت بلوچستان ضمن حمایت از حملات هوایی ارتش این کشور به خاک افغانستان تاکید کرد مقامات حکومت کابل باید مجبور به بازبینی سیاست حمایت خود از نیروهای نیابتی شوند. وی اظهار داشت: اگر حتی یک حمله تروریستی در داخل پاکستان رخ دهد، ضربه محکم و عمیقی به داخل افغانستان وارد خواهیم کرد. “ما آمریکا نیستیم، ما جمهوری اسلامی پاکستان هستیم.”

به نقل از تسنیم، «جان اچکزی» وزیر اطلاع‌رسانی ایالت بلوچستان پاکستان با حمایت از حملات هوایی ارتش این کشور به خاک افغانستان خطاب به طا-لبان تأکید کرد: “یادتان باشد که یک جان پاکستانی برای ما از کل افغانستان ارزشمندتر است، مطمئن باشید ما آمریکا نیستیم، ما جمهوری اسلامی پاکستان هستیم.”

این مقام ایالتی پاکستان گفت: پاکستان با موفقیت، حکومت کنونی افغانستان را به‌خاطر میزبانی از تحریک طا-لبان پاکستان (تی‌تی‌پی) تحت فشار قرار می‌دهد.

اچکزی ادامه داد حملات هوایی تلافی‌جویانه ممکن است حکومت طا-لبان را مجبور به بازبینی سیاست حمایت از نیروهای نیابتی کند.

وزیر اطلاع رسانی ایالت بلوچستان پاکستان تاکید کرد حملات ارتش پاکستان علیه تی.تی.پی در خاک افغانستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به این حملات افزود: تعامل اسلام‌آباد با کابل برای روابط دوستانه نقطه ضعف نیست. پیامی که در افغانستان به خوبی دریافت شد.

پیش‌تر، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طا-لبان ضمن محکومیت حملات هوایی پاکستان به خاک این کشور هشدار داد این حملات می‌تواند منجر به تشدید تنش‌ها فراتر از کنترل پاکستان شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا