آخرین اخباراجتماعافغانستان

پایان مسابقات تلاوت قرآن با جوایز ارزنده


برای سه برنده مسابقه حسن تلاوت قرآن شریف در ولایت بلخ، هزینه تحصیل چهار ساله در یکی از دانشگاه‌های خصوصی مزار شریف پرداخت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، مسابقه حسن تلاوت قران شریف که از اول ماه رمضان از سوی نهاد اجتماعی “کاروان جوانان” راه‌اندازی شده بود، به پایان رسید.
مژده لطیف، برگزارکننده این دوره از مسابقات به خبرگزاری دید گفت: در این مسابقات ۵۸ تن از دانشجویان، شاگردان مکاتب و طلاب مدارس دینی شرکت کرده بودند که ۱۸ نفر آنان را خانم‌ها تشکیل می‌داد.
وی گفت که برای ۱۰ بهترین این رقابت‌ها تقدیرنامه تفویض خواهد شد اما برای افراد اول تا سوم، هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی راه سعادت مزار شریف پرداخت خواهد شد. هم‌چنان زمینه فراگیری رایگان دوره شش ماهه ژورنالیزم نیز برای افراد اول تا سوم فراهم خواهد شد.
لطیف ادامه داد: براساس تقاضای مردم مزار شریف، در نظر دارند تا پس از ماه رمضان نیز کلاس‌های آموزش قران کریم را برای بانوان و پسران ایجاد کنند.
محمد یاسین عثمانی، یکی از شرکت‌کنندگان در این رقابت به دید گفت: در جریان مسابقات مطالب زیادی را فرا گرفته و توانسته است، ظرفیت علمی و دانش دینی خود را گسترش دهد.
گفتنی است چندی قبل نیز مسابقه بزرگ سیرت‌النبی و احکام دین با شرکت ۲۰۰۰ داوطلب از اقشار مختلف جامعه در مزار شریف برگزار شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا