آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهپاکستانخبر های مهم

پس از تنش‌ها؛هیئت پاکستانی برای عادی‌سازی روابط تجاری وارد کابل شد

خبرگزاری دید: هیئتی از وزارت تجارت پاکستان در سفری دو روزه برای دیدار با مقام‌های حکومت طا-لبان وارد کابل شده است. هدف این سفر عادی‌سازی روابط تجاری پس از بالاگرفتن تنش‌ها بین دو طرف بیان شده است.


روابط بین حکومت طا-لبان و دولت پاکستان پس از حمله هوایی هفته گذشته پاکستان به افغانستان که درگیری‌های مرزی را در پی داشت، به‌شدت تیره شد.
ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که خرم آغا، معاون وزارت تجارت پاکستان در رأس این هیئت قرار است با مقام‌های طا-لبان در مورد موضوعات مرتبط با تجارت صحبت کند.
او افزوده است: «پاکستان همچنان متعهد به ارتقای سطح تجارت و حفظ روابط مردمی با افغانستان است.»
وزارت تجارت طا-لبان امروز دوشنبه(۶ حمل) از ورود این هیئت بلندپایه به کابل خبر داد و نوشت که آن‌ها به دعوت رسمی این وزارت به افغانستان آمده اند.
عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت تجارت طا-لبان گفته است که نورالدین عزیزی سرپرست این وزارت با هیئت پاکستانی درباره راه‌های رفع موانع در مسیر ترانزیت و تجارت میان دو کشور بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.
موانع بر سر راه ترانزیت و تجارت در گذرگاه‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان در پی تنش‌های نظامی و افزایش تنش‌های سیاسی اخیر برای تاجران افغانستانی و پاکستانی مشکلات زیادی را به‌وجود آورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا