آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانخبر های مهم

پوتین: در صورت تهدید تمامیت روسیه، آماده استفاده از سلاح هسته‌ای هستیم

خبرگزاری دید: ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با تلویزیون دولتی روسیه با بیان این که اگر آمریکا آزمایش‌های هسته‌ای انجام دهد، روسیه نیز ممکن است دست به اقدام مشابه بزند، تاکید کرد: “در صورت تهدید تمامیت روسیه، آماده استفاده از سلاح هسته‌ای هستیم.”

ولادیمیر پوتین، در اظهاراتی که امروز (۲۳ حوت) منتشر شد، گفته است که اگر نیروهای آمریکایی وارد اوکراین شوند، روسیه این اقدام را به عنوان یک مداخله تلقی خواهد کرد.

پوتین در مصاحبه با خبرگزاری روسیه و تلویزیون دولتی با بیان این که اگر آمریکا آزمایش‌های هسته‌ای انجام دهد، روسیه نیز ممکن است دست به اقدام مشابه بزند، تاکید کرد: “در صورت تهدید تمامیت روسیه، آماده استفاده از سلاح هسته‌ای هستیم.”

و ی افزود که کشورش در وضعیت آمادگی نظامی و فنی برای جنگ هسته‌ای قراردارد اما در حال حاضر “شتاب اوضاع به این سمت نیست”.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که کشورش برای گفت‌وگو در مورد اوکراین آماده است، اما به شرطی که این مذاکرات بر اساس “واقعیت‌های میدانی” باشد.

پوتین در پاسخ به سوالی درباره توافق اخلاقی با غرب گفت که روسیه به کسی اعتماد ندارد و خواستار تضمین‌های امضاشده است.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین بر آمادگی این کشور برای مذاکره در این زمینه بر اساس واقعیت میدانی و نه بر اساس تمایلات ناشی از به‌اصطلاح -مصرف داروهای روانپزشکی-، تاکید ورزید.

او افزود: “آیا برای مذاکره آماده هستیم، بله، اما فقط برای مذاکره و نه بر اساس برخی تمایلات ناشی از مصرف مواد روانگردان، بلکه بر اساس واقعیت‌های میدانی و موجود در عرصه میدانی.”

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا