آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثجهان

پولیس هند چهار تن را به اتهام قتل ظریف چشتی بازداشت کرد

خبرگزاری دید: مقامات پولیس هند اعلام کرده‌اند که چهار تن را در پیوند به قتل ظریف چشتی بازداشت کرده است. یک تن از بازداشتی‌ها خدمتکار او است.


پولیس ایالت ماهاراشترای هند، روز پنجشنبه (۲۳ سرطان) با تایید این خبر گفته که غفاراحمد خان خدمتکار این صوفی اهل افغانستان و وگانش راننده او نیز در بین بازداشت‌شد‌گان هستند.
روزنامه هندی «ایندین اکسپرس» به نقل از پولیس هند نوشته که این چهار مرد به‌‌ منظور غصب ثروت سید ظریف چشتی او را به قتل رسانده‌اند.
براساس معلومات ارایه شده، خواجه ظریف چشتی به ارزش حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون روپیه هندی دارایی داشته است.
پولیس افزوده است که این صوفی با برگزاری مراسم مذهبی و جمع‌آوری پول از پیروانش و همچنان فعالیت در شبکه یوتیوب، درامد داشته است.
از آن‌جایی که او در هند پناهنده بوده و نمی‌توانسته به نام خود دارایی‌اش را ثبت کند، بخشی از دارایی‌اش، از جمله یک موتر قیمتی و حدود شش هکتار زمین را به نام خدمتکارش ثبت کرده بود.
قرار است اموال غصب شده سیدظریف چشتی به همسرش که شهروند افغانستان است و در دهلی زند‌گی می‌کند، سپرده شود.
پولیس هند گفته غفاراحمد خان زمانی که متوجه شد فرزند سید ظریف چشتی قرار است به دنیا بیاید و وارث ثروت او شود، تلاش کرد با هم‌دستانش او را به قتل برساند و ثروتش را غصب کند.
ظریف چشتی از ولایت هرات است و از چهار سال پیش در هند زند‌گی می‌کرد. او شب سه‌شنبه، ۱۴ سرطان، در ناحیه ییولا شهرستان ناشیک، از توابع ایالت ماهاراشترای هند، به قتل رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا