آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

پکن خواستار دخالت فعال تر ملل متحد در حل بحران افغانستان شد

نماینده دایمی چین در سازمان ملل متحد گفته است که پکن از نقش بیشتر ملل متحد در حل مسئله افغانستان حمایت می‌کند.

نماینده دایمی چین در سازمان ملل متحد گفته است که پکن از نقش بیشتر ملل متحد در حل مسئله افغانستان حمایت می‌کند.
به نقل از روزنامه مردم چین، ژنگ جون نماینده دایمی چین در سازمان ملل متحد به تازگی در کنفرانس ویدئویی میان اعضای این سازمان در رابطه به افغانستان، گفته است که چین از روند صلح فراگیر به رهبری و مالکیت مردم افغانستان حمایت می‌کند.
وی گفته است: «روند صلح افغانستان با فرصت تاریخی رو به رو است و چین قاطعانه از روند صلح فراگیر که به رهبری و مالکیت مردم افغانستان باشد، حمایت می‌کند».
نماینده چین در ادامه افزوده است که حکومت افغانستان و گروه طالبان به تازگی تلاش‌هایی را برای ایجاد شرایط گفت‌وگوهای میان‌افغانی با آزاد کردن زندانیان انجام دادند که پکن از آن استقبال کرده و خواستار آغاز هر چه زودتر گفت‌وگوها است.
سفیر چین در سازمان ملل در ر ابطه به بحران سیاسی موجود در افغانستان تأکید کرده است: «چین از تمام طرف‌ها می‌خواهد تا منافع ملی را اولویت و یک حکومت فراگیر تشکیل دهند».
وی با استقبال از توافق‌ صلح امریکا و طالبان برای خروج مسئولانه نیروهای خارجی، خواستار تقویت اتصال و همکاری‌های منطقه‌ای و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها روی زیرساخت‌های افغانستان شد.
نماینده دایمی چین در سازمان ملل با اشاره به بحران کوید-۱۹، از تمام طرف‌ها در افغانستان خواست به تقاضای دبیر کل سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس پاسخ دهند.
این درحالی است که به تازگی گروه طالبان خواست آتش‌بس را رد کرده و تاکید کرده است که در گفت‌وگوهای میان‌افغانی روی آن بحث خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا